۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۷۰
دبیر شورای عالی فضای مجازی:
دبیر شورای عالی فضای مجازی از تشکیل سه کمیسیون عالی در مرکز ملی فضای مجازی کشور خبر داد و گفت: این سه کمیسیون عالی به همراه دو معاونت در مرکز ملی فضای مجازی کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند
به گزارش پایداری ملی،شورای عالی فضای مجازی در 17 اسفند ماه سال 90 با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد و با این حکم اعضای بیست نفره حقیقی و حقوقی این شورا معرفی شدند.

نخستین جلسه این شورا با حضور سران سه قوه در بیست و هفتمین روز اسفند ماه 90 در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

تاثیر گسترده شبکه جهانی اینترنت بر ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب های ناشی از آن و بهره گیری حداکثری از فرصت ها به منظور ارایه خدمات گسترده و مفید به مردم از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی است.

دکتر ˈمهدی اخوان بهابادیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت : این سه کمیسیون شامل کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور و کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا در فضای مجازی کشور است .

وی افزود: این سه کمیسیون به همراه معاونت فناوری و معاونت پشتیبانی در مرکز ملی فضای مجازی کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند. ترکیب نمایندگان هر کمیسیون عالی در مرکز ملی فضای مجازی به نحوی است که نمایندگان هر نهاد نقش آفرین در حوزه مربوط ، نقش کلیدی را در این کمیسیون ها ایفا می کنند.

وی گفت: همچنین دبیرهای کمیسیون های عالی امنیت فضای مجازی و ارتقای تولید محتوا عضو کمیسیون تنظیم مقررات نیز هستند تا ملاحظات امنیتی و محتوایی را در مقررات اعمال کنند.

وی خاطرنشان کرد : مرکز ملی فضای مجازی ذیل شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده و مقدمات ساختاری تشکیل این مرکز 6 ماه طول کشیده است .

به گفته وی پس از تشکیل شورای عالی فضای مجازی سه هدف مورد توجه قرار گرفته است که هدف نخست تولید محتوا برای انتشار در بستر فضای مجازی است که متن، صوت و تصویری با کیفیت و کمیت مناسب در فضای مجازی عرضه شوند .

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تمامی دست اندرکاران حوزه تولید محتوا درخواست کرد با ارایه محتوای مناسب در شبکه فضای مجازی ، این شورا را یاری دهند.

اخوان همچنین ارتقای زیرساخت های فنی کشور از نظر مخابراتی را از دیگر اهداف عملکردی شورای عالی فضای مجازی دانست و گفت: ارتقای زیرساخت های ارتباطی وشبکه ای کشور به منظور ارایه خدمات بخش چندرسانه ای لازم و ضروری است .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر