۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۶۸۸۷
فرماندار گچساران تاکید کرد
فرماندار گچساران بر لزوم مرزبندی میان وظایف مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: مسئولان باید به این مهم توجه کنند.
عبدالرحیم رحیمی در جلسه مشترک کارگروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرستان که به حضور اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در راستای انجام امور،اظهار کرد: برنامه‌ریزی و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در اجرای امور و برنامه‌ها نقش بسیار مهمی در رسیدن به آرمان‌ها و مقاصد مورد نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه روبه رو شدن با مشکلات، بینش انسان را نسبت به مسائل روشن‌تر می‌کند، افزود: بهترین راه جهت مقابله با حوادث و کاهش آسیب‌ها، رعایت اصول پدافند غیرعامل و کاربردی کردن آن در عملیات‌های اجرایی است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه افزایش دانش اقشار مختلف مردمی به ویژه مسئولان ادارات و نهادها، گامی مهم در راستای گسترش فرهنگ پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: افزایش دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم شهرستان از جمله برنامه‌های اجرایی این کارگروه است.

رحیمی برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف پدافند غیرعامل را عامل مهمی در گسترش فرهنگ این موضوع  در سطوح مختلف دانست و عنوان کرد: این مهم باید در دستور کار نهادهای اجرایی شهرستان قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام در پاسخگویی دستگاه‌های عضو در زمان بحران، با بیان اینکه ‌پدافند غیرعامل مربوط به مرحله قبل از زمان بحران است، تاکید کرد: مسئولان باید زمینه لازم را جهت آمادگی و آموزش‌های مورد نیاز جهت کاهش آسیب‌پذیری‌ها در سطح شهرستان را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در گچساران در ادامه به بافت فرسوده دوگنبدان اشاره کرد و گفت: ساخت و سازها باید اصولی و به گونه‌‎ای باشد که در صورت وقوع حادثه کم‌ترین آسیب‌ها را در پی داشته باشد.

رئیس شورای پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بحران گچساران با بیان اینکه بافت فرسوده دوگنبدان عمدتاً در بافت مرکزی شهر قرار دارد، اذعان کرد: متاسفانه در این بافت شهر شاهد مغایرت‎های بسیاری با ضوابط و معیارهای شهرسازی از جمله فرسودگی شبکه معابر و ابنیه هستیم.

رحیمی با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی بافت فرسوده دوگنبدان از جمله آسیب‌پذیری در برابر زلزله، عدم تطابق با شهرسازی مدرن، ‌مشکلات روبنایی و زیرساختی و ... عنوان کرد: این بافت نیازمند سه نوع مداخله بهسازی، نوسازی و بازسازی بوده که این مهم در حال حاضر با پیگیری‌های نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

این مقام مسئول در ادامه ضمن بررسی گزارش‌های ارائه شده توسط مسئولان در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل، بر لزوم مرزبندی بین وظایف مدیرت بحران و پدافند غیرعامل تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر