۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۶۸۸۶
مدیر بحران اداره کل راه و شهرسازی
مدیر بحران اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای عمرانی آذربایجان غربی مورد توجه مسوولان امر قرار دارد.
 علی قهرمانی در همایش سمینار سازه های امن و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان استان آذربایجان غربی افزود: اجرای طرح پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای عمرانی در تامین امنیت روانی افراد و صرفه جویی اقتصادی نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: مقررات ملی ساختمان مجموعه ای از ضوابط فنی ، اجرایی و حقوقی لازم الاجرا در عملیات های ساخت و ساز و اجرایی است که باید با دقت نظر خاصی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تامین ایمنی ، بهره دهی مناسب ، آسایش روانی افراد و صرفه جویی اقتصادی از موارد مهم در اجرای طرح پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای عمرانی است.

قهرمانی همچنین گفت: اجرای اصول پدافند غیرعامل در مراحل مطالعه ، طراحی و اجرای طرح های عمرانی به علت موقعیت خاص جغرافیایی استان آذربایجان غربی از موارد مهمی است که باید در اولویت کاری قرار گیرد. 

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل در حوزه عمرانی معماری و شهرسازی به اقدامات غیر مسلحانه ، مستحکم سازی و پیش بینی سامانه های جایگزین تسهیل مدیریت بحران در زیرساخت ها و مکان یابی در حوزه ساختمان سازی به منظور کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی و تاسیسات می پردازد.

قهرمانی افزود: در پدافند غیرعامل طرح های مطالعاتی مربوط به طرح های هادی و پروژه های شهری و روستایی به صورت اصولی و دقیق اجرا می شود.

وی افزود: طبقه بندی تاسیسات حوزه راه و شهرسازی، طراحی و پیش بینی لازم به منظور استفاده چند منظوره از فضاهای موجود در شهر ها برای پناهگا ه ها ، شناسایی مراکز اسکان اضطراری از جمله محورهای کاری پدافند غیرعامل است که در کارگروه های مرتبط با حوزه راه و شهرسازی به انجام رسیده است.

به گزارش ایرنا ، در ادامه این همایش ، صفا پیمان مدرس دانشگاه امام حسین(ع) و مشاور سازه ای سازمان پدافند غیرعامل کشور به بیان مباحث فنی و تخصصی سازه های امن و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان پرداخت
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر