۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۶۷۸۵
گویا گزافه‌گویی و اظهارات تند علیه ملت ایران بین مقامات آمریکایی به یک امر بدیهی و روزانه تبدیل شده است.
 اظهارات گستاخانه معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی علیه ملت ایران و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان بیان شده که آنها گویا دچار توهم شده‌اند که پی‌در‌پی هذیان می‌گویند و باید تکلیف این حرف زدن‌ها مشخص شود.

گویا گزافه‌گویی و اظهارات تند علیه ملت ایران بین مقامات آمریکایی به یک امر بدیهی و روزانه تبدیل شده است.

چند روز پیش بود که وزیر دفاع آمریکا گزینه نظامی علیه ایران را واقعی خوانده و در ادامه گفته بود اقدام نظامی با وجود برجام موثر‌تر خواهد بود، این اظهارنظر در حالی مطرح شده که به تازگی بایدن معاون رئیس‌جمهوری این کشور نیز در دیدار خود با رهبران یهودی در جنوب فلوریدا اعلام کرد که کنار آمدن با ایران کنونی به مراتب بهتر از مواجه شدن با ایران هسته‌ای است.

به گزارش تسنیم، بایدن روز پنجشنبه سفر دو روزه‌ای را به فلوریدا انجام داد که می‌توان آن را بخشی از کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری تلقی کرد. بایدن در دیدار با بیش از 30 رهبر یهودی اعلام کرد که اطمینان دارد این توافق مانع از دستیابی ایران به تولید بمب هسته‌ای خواهد شد.

وی در منطقه سناتور واسرمن شولتز که دارای یکی از بیشترین جمعیت‌های یهود در آمریکا است، گفت: اگر بتوانیم بمب هسته‌ای را از روی میز برداریم، بهتر است که با آن انسان‌های بد (ایران) کنار بیاییم تا اینکه با آن انسان‌های بد کنار بمب هسته‌ای مواجه شویم.

واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی دموکراتیک تا کنون موضع خود درباره توافق هسته‌ای را اعلام نکرده است اما از بایدن برای این جلسه و معرفی به گروه دعوت کرد. واسرمن درباره توافق هسته‌ای گفت: از تصمیم‌گیری نمی‌ترسم. هیچ‌وقت از اینکه در زمان لازم تنها بمانم و بر اصولم پافشاری کنم، نمی‌ترسم.

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در این مراسم خطاب به یهودیان آمریکایی گفت: تنها چیزی که مخالفان توافق ایران از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را راضی می‌کند، تغییر رژیم در ایران است.

بایدن در ادامه ضمن حمایت از لغو تحریم‌های اعمال شده به‌ازای محدود شدن برنامه اتمی ایران، گفت: این توافق می‌تواند مانع از دستیابی ایران به سلاح اتمی شود. حمایت دولت آمریکا از اسرائیل بی‌سابقه بوده است.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا افزود: اسرائیل هیچ دوستی بزرگتر از آمریکا ندارد و هیچ رئیس‌جمهوری به ‌اندازه باراک اوباما برای ارتقای امنیت اسرائیل فعالیت نکرده است.

دشمنی سی و چند ساله آمریکا علیه ملت ایران در حالی همچنان ادامه دارد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز پنج‌شنبه گذشته در دیدار با اعضای مجلس خبرگان با اشاره به 6 کشور مذاکره‌کننده با ایران و نقش آمریکا در میان این 6 کشور، افزودند: در واقع طرف اصلی ما دولت آمریکاست اما مسئولان آمریکایی خیلی بد حرف می‌زنند و باید تکلیف اینگونه حرف زدن‌ها روشن شود.

نکته‌ای که مقام معظم رهبری در‌خصوص بدحرف زدن مقامات آمریکایی به آن اشاره کردند مصداق اظهارات گستاخانه چند روز اخیر این دولتمردان در قبال ملت ایران است.

دولتمردان آمریکایی در حالی ایران را به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای متهم می‌کنند که خود دارنده چندین زرادخانه هسته‌ای و کلاهک هسته‌ای هستند. هنوز تاریخ بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را که توسط هری‌ترومن رئیس‌جمهور وقت آمریکا علیه مردم ژاپن انجام گرفت فراموش نکرده است بطوریکه در این حادثه بیش از 220 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

آمریکا ایران را به ساخت بمب اتم متهم می‌کند و از این بابت ابراز نگرانی خود را بیان می‌کند اما رژیم غاصب صهیونیستی با داشتن صدها کلاهک هسته‌ای و همچنین زرداخانه شیمیایی و میکروبی و برخورداری از انواع سلاح‌های کشتار جمعی به هیچ‌یک از کنوانسیون‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای یا میکروبی و شیمیایی پایبند نیست و در عین حال آمریکا وغرب و حتی سازمان ملل هیچگونه حساسیتی نسبت به تسلیحات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی از خود نشان نمی‌دهند. حمایت‌های مالی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی از تجاوز عربستان علیه مردم بیگناه یمن و نیز تروریسم‌های منطقه که به جولانگاهی برای انواع جنایت‌ها تبدیل شده از دیگر مواردی است که صلح و امنیت را به خطر انداخته است. بنابراین باید تکلیف این زیاده‌گویی و بد حرف زدن‌ها مشخص شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر