۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۶۳۸۰
مديرکل HSE و پدافند غيرعامل وزارت نفت اظهار داشت:
سيد باقر مرتضوي، مشاور وزير و مديرکل HSE و پدافند غيرعامل وزارت نفت، به همراه معاونان و مديران HSE چهار شرکت اصلي با هدف بررسي دقيق ميداني مشکلات HSE در مناطق عملياتي و ارائه راهکارهاي يکپارچه و مؤثر براي رفع آن‌ها از منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس بازديد کردند
مديرکل اچ.اس.يي وزارت نفت در بازديد از پالايشگاه چهارم مجتمع پارس جنوبي (فازهاي ۶، ۷ و ۸) در جريان آخرين اقدام‌ها و عملکرد اچ.اس.يي اين مجتمع قرار گرفت و همچنين مسائل و مشکلات اچ.اس.يي مجتمع؛ به‌ويژه در حوزه‌هاي محيط‌زيست، فلرينگ و وضع پالايشگاه‌هاي در حال تحويل در جلسه مشترک با مديرعامل و مديران مجتمع گاز پارس جنوبي بررسي شد.

وي پس از بازديد از فازهاي ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبي، در جلسه مشترک با مسوولان شرکت نفت و گاز پارس، مجتمع گاز پارس جنوبي و پيمانکاران ساخت و راه‌اندازي، آخرين وضع اچ.اس.يي فاز ۱۵ و ۱۶ که در مراحل نهايي راه‌اندازي قرار دارد را بررسي کرد و مقرر شد برنامه زمان‌بندي با هدف تکميل سريع موارد باقي مانده در حوزه اچ.اس.يي تهيه و اقدام‌هاي لازم انجام شود.

در اين جلسه، تصميم به تشکيل کميته‌اي براي بررسي وضع اچ.اس.يي پروژه‌هاي در حال راه‌اندازي گرفته شد تا با انجام مميزي دقيق ميداني، گزارشي از آخرين وضع سيستم‌هاي اچ.اس.يي تهيه و با اولويت‌بندي موارد، درباره رفع آن‌ها با قيد فوريت اقدام شود که اين کميته متشکل از نمايندگان شرکت‌هاي مجري طرح (نفت و گاز پارس)، بهره‌بردار (مجتمع گاز پارس جنوبي) و اچ.اس.يي متمرکز منطقه (سازمان منطقه ويژه) است.

همچنين جلسه شوراي هماهنگي مديران اچ.اس.يي وزارت نفت نيز در اين سفر ۲ روزه با حضور مديران عامل و روساي اچ.اس.يي شرکت‌هاي حاضر در منطقه در سالن همايش‌هاي سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس برگزار شد.

در اين جلسه مهدي يوسفي، مدير عامل سازمان منطقه ويژه، با تشريح ويژگي‌هاي خاص منطقه پارس جنوبي گفت: مقوله اچ.اس.يي از موضوعات کلان مديريت منطقه است که نياز به هماهنگي و توجه ويژه دارد.

همچنين سيد باقر مرتضوي، مشاور وزير و مديرکل اچ.اس.يي و پدافند غيرعامل وزارت نفت، با تشريح اولويت‌هاي ده‌گانه اچ.اس.يي و پدافند غيرعامل در منطقه پارس جنوبي، اظهار کرد: يکپارچگي و انسجام بين شرکت‌هاي مستقر در منطقه با هدف استفاده بهينه از منابع و هم‌افزايي و استفاده حداکثر از ظرفيت‌ها براي رفع مشکلات و بهبود وضع اچ.اس.يي بايد مورد توجه قرار گيرد.

در ادامه مسعود حسني، مدير عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي، با ارائه گزارش عملکرد اچ.اس.يي مجتمع گاز پارس جنوبي تصريح کرد: با اقدام‌هاي انجام شده، ميزان فلرينگ پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي به کمتر از نصف ميزان طراحي کاهش پيدا کرده است و با برنامه‌ريزي انجام شده، تا پايان سال ۱۳۹۶ اين مقدار به يک‌سوم ميزان فعلي کاهش مي‌يابد.

وي با تشريح مؤلفه‌هاي پايداري، طراحي و استقرار رويکرد يکپارچه و کلان اچ.اس.يي در منطقه پارس جنوبي با بهره‌گيري از الگوهاي داخلي و خارجي و سرمايه‌گذاري يادآور شد: برنامه‌ريزي و استفاده از خدمات مشاوران تراز اول در اين زمينه بسيار ضروري است.

حسني با اشاره به اين‌که فرايند جريمه، تهديد و ارعاب، راه‌حل مناسبي براي حل مشکلات زيست‌ محيطي منطقه نخواهد بود، گفت: فرايندهاي تشويقي نظير مدل جايزه اچ.اس.يي و تدوين الگوي مسووليت‌پذيري اجتماعي بايد طراحي و به کار گرفته شود. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر