۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۶۲۹۸
بر اساس گزارش اخیر ارتش رژیم صهیونیستی، این نهاد با نخست وزیر این رژیم درباره توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر دارد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، گزارش اخیر ارتش رژیم صهیونیستی از اختلاف نظر این نهاد با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بر سر جمع‌بندی هسته‌ای ایران حکایت می‌کند.

واحد اطلاعات ارتش اسرائیل با انتشار ارزیابی خود از جمع‌بندی هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی ،که اخیرا و در قالب یک گزارش شش ماهه منتشر شد، آن را دارای تاثیراتی مثبت می‌داند.

بخش پژوهشی اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در ارزیابی خود مدعی شده که این توافق، احتمالا در جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح‌های هسته ای موثر خواهد بود.

دو هفته پیش نیز ده‌ها نفر از مسئولان پیشین امنیتی رژیم صهیونیستی، نامه‌ای خطاب به نتانیاهو نوشتند و از وی خواستند «واقعیت را بپذیرد» و از مخالفت با توافق هسته‌ای قدرت‌های بزرگ با ایران دست بردارد.

این مسئولان همچنین به نتانیاهو توصیه کردند روابط تل آویو و واشینگتون را که تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای قرار گرفته است، بهبود بخشد و همکاری‌های دیپلماتیک و امنیتی را گسترش دهد.

ایران و کشورهای گروه 1+5 - آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان - پس از 18 روز مذاکرات فشرده در وین، پایتخت اتریش در تاریخ 23 تیر 1394 از حصول جمع‌بندی در مذاکرات هسته‌ای خبر دادند.

طبق متن «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، سازمان ملل، ایران را به عنوان یک قدرت هسته‌ای به رسمیت می‌شناسد و این کشور به برنامه غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد؛ اما در ازای رفع تحریم‌های جمهوری اسلامی محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای تهران وضع می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر