۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۶۲۰۳
روسیه سیستم پدافند هوایی خود را برای مقابله با موشک های کروز تقویت و به ساخت موشک های بسیار پیشرفته " بوک ام 3 " اقدام کرد.
به گزارش خبرگاری پایداری ملی به نقل از رسانه های روسیه، این نوع موشک های پدافندی از قابلیت بالایی برای رهگیری موشک های کروز در ارتفاع پائین برخوردارند.

موشک های زمین به هوای میان‌برد " بوک ام " از نسل سوم که در واقع نسخه پیشرفته موشک های بوک-ام2 هستند، پائیز آینده در اختیار یگان های موشکی ارتش روسیه قرار می گیرند و سال آینده میلادی  عملیاتی خواهند شد.

یک مسئول وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد ارتش موشک بوک-ام3 را برای سال 2016 سفارش داده است و نیروی زمینی ارتش از اواخر سال جاری به این موشک جدید مجهز خواهند شد.

برد موشک جدید بوک-ام3 هفتاد کیلومتر یعنی بیست و پنج کیلومتر بیشتر از موشک های بوک-ام2 است. این موشک که توسط موسسه تیخومیروف Tikhomirov عضو گروه صنعتی آلماز-آنتئی Almaz-Anteï مستقر در مسکو طراحی شده است، قابلیت آن را دارد که هر شیء پرنده ای را منهدم کند بدون این که تحت تاثیر اختلالات الکترونیکی قرار گیرد. این موشک همچنین به کمک سیستم شلیک عمودی خود قادر است اهداف زمینی یا دریایی را نیز منهدم کند.

یوری بلی مدیر کل موسسه تیخومیروف، اعلام کرد روسیه از چندی پیش طراحی و ساخت موشک های بوک-ام4 ( Bouk-M4) را نیز شروع کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر