۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۵۸۸۰
به رغم رایزنی های وزیر خارجه فرانسه؛
با وجود سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و مذاکرات وی با تهران برای گسترش سطح همکاری ها اما در بخش هوانوردی ایران همچنان به سمت بوینگ تمایل دارد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از رویترز تا قبل از اعمال تحریم های هسته ای بر علیه ایران صنعت حمل و نقل این کشور در اختیار شرکت های فرانسوی بود و فرانسوی ها انتظار داشتند بعد از رفع تحریم 37 ساله تحریم تجهیزات هواپیمایی باز هم ایران از فرانسوی ها برای تجهیز و نوسازی خطوط هوایی خود استفاده کند.

اما گویا سفر فابیوس به تهران و صحبت با مقام های ایرانی نتوانسته است ایرانی ها را برای بستن قرار داد خرید هواپیما از ایرباس راضی کند و ایران همچنان در نظر دارد تا از شرکت آمریکایی بویینگ تجیزات ناوبری خود را تامین کند.

با توجه به اعلام نیاز تهران مبنی بر خرید سالیانه 80 تا 90 فروند هواپیما در کلاس های مختلف احتمال اینکه هر دو شرکت بتوانند این سفارشات را در این مدت تامین کنند دور از انتظار است.

بر اساس برخی از گزارش های منتشر شده ، ایران در یک دهه آینده به 400 تا 500 فروند هواپیما به ارزش حداقل 20 میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.

متوسط عمر 5 بوئینگ 747 که همچنان در ناوگان هوایی ایران ایر مشغول به کارند، 36 سال است. از 84 ایرلاین فعال در جهان، ایران ایر از جهت عمر هواپیماهایش رتبه هفتاد و نهم را دارا است. این شرکت همچنین از ایرباس های ای 300 استفاده می کند که اولین جت های تجاری ساخته شده توسط شرکت ایرباس هستند و عمر متوسط آنها نیز به حدود 30 سال می رسد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر