۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۵۸۱۳
این روزها نه‌تنها هک شدن گوشی‌های هوشمند و اتومبیل‌ها امری بدیهی است بلکه دامنه این جریان ناامنی سایبری ممکن است که به اسلحه‌ها و انواع اشیاء متصل به اینترنت نیز برسد.
 اطلاعات منتشر شده در کنفرانس امنیت سایبری بلاک‌هت و دفکان نشان می‌دهد که روش‌هایی برای هک کردن مدل‌های متنوع خودروهای قابل اتصال به اینترنت و حتی اسلحه‌ها هم وجود دارد. 

ازجمله اسلحه‌های هوشمندی که به‌علت قابلیت‌های ارتباطی خود قابل هک‌شدن است می‌توان به TrackingPoint اشاره کرد. این اسلحه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر روی آنها می‌توان یک app را نصب کرد و همین مسئله آن را آسیب پذیر می‌کند. 

برای هک کردن این اسلحه‌ها تنها کافی است به گوشی هوشمندی که app مدیریت اسلحه بر روی آن نصب شده نفوذ کرد و از این طریق در فرایند شلیک گلوله‌ها اختلال ایجاد کرد. شرکت سازنده این اسلحه در جریان مشکل قرار گرفته تا app خود را اصلاح کرده و وصله‌ای به‌روزرسان برای آن عرضه کند. 

اگرچه هنوز جزئیات چندانی در مورد این خبر منتشر نشده، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر برای مقابله با چالش‌هایی از این دست تصمیم اساسی گرفته نشود خطرات جدی امنیت و زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر