۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۵۵۹۶
پاکستان به دلایل امنیتی و برای جلوگیری از اغتشاشات، قصد دارد استفاده از خدمات پیام‌رسان بلک‌بری را در این کشور ممنوع کند.
دولت پاکستان قصد دارد تا اول دسامبر ۲۰۱۵ خدمات پیام‌رسان شرکت بلک‌بری را در این کشور ممنوع کند.

سازمان ارتباطات پاکستان (Pakistan Telecommunication Authority) اعلام کرد که این ممنوعیت به دلایل امنیتی است.

 برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که داده‌های رمزنگاری‌شده‌ی بلک‌بری مانند ایمیل‌ها و پیام‌رسان بلک‌بری (BBM)، حفظ حریم خصوصی کاربران آن را تأمین می‌کند اما کار را برای پلیس و سازمان‌های اطلاعاتی دشوارتر می‌سازد زیرا سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان از طریق پیام‌های افراد به کنترل و جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی می‌پردازند. دولت پاکستان از استفاده‌ی گروه‌های شرور از پیام‌های رمزنگاری‌شده‌ی بلک‌بری نگران است.

لازم به ذکر است که قبلاً شرکت بلک‌بری مشکلاتی از این قبیل نیز در هند، امارات، عربستان و اندونزی داشته است.

در چند سال گذشته نیز در اغتشاشاتی که در انگلیس وجود داشت، مجلس این کشور شرکت بلک‌بری را مجبور به برداشتن رمزنگاری پیام‌های خود تا از بین رفتن اغتشاشات کرد.

در برخی خبرها ذکر شده است که پاکستان با استفاده از قدرت نظارتی خود، وکیلان، فعالان جامعه و روزنامه‌نگاران را هدف قرار داده بود و به جاسوسی از آن‌ها می‌پرداخت.

نکته‌ی مهم دیگر این است که پاکستان دارای یک سازمان اطلاعات نظامی است که به "ISI" معروف است. پاکستان با استفاده از این سازمان به دنبال گسترش دخالت خود در ارتباطات مردم این کشور است.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر