۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۵۴۳۴
کارمندان نیروی هوایی آمریکا و سایر کارمندان نیروی هوایی دنیا به‌زودی در کلاس‌های امنیت سایبری به‌عنوان یک مدرسه‌ی جدید شرکت خواهند کرد.
شرکت کارمندان نیروی هوایی در کلاس‌های سایبری به‌منظور رساندن توانایی سایبری نیروها به سطح پیشرفته است. استیوم کواست (Steven Kwast)، فرمانده‌ی دانشگاه هوایی در ایالت آلابامای آمریکا، در اوایل ماه ژوئن تأسیس «دانشکده‌ی سایبری» را برای آموزش کارمندان نیروی هوایی پیشنهاد داد. وی گفت: «وابستگی ما به سایبری می‌تواند آسیب‌پذیری‌هایی را ایجاد کند که ما باید بتوانیم در برابر آن‌ها دفاع کنیم.»

همچنین کواست از تأسیس این دانشکده به‌عنوان مرکزی برای نیروی هوایی که بتواند به تهدیدات رو به رشد سایبری پاسخ دهد، اظهار امیدواری کرد و افزود که با توجه به تغییر دنیا به عصر دیجیتال به راه‌حل‌هایی برای حوزه‌ی سایبری نیاز داریم.

به‌علاوه یکی از اساتید علوم رایانه و مهندسی دانشگاه آوبرن در ایالت آلاباما گفت: «تنها اشتغال عوام در امور سایبری نیروهای نظامی کافی نیست. این افراد باید به سطح رهبران سایبری برسند.» وی به این نکته اشاره کرد که انتقال سامانه‌های رایانه‌ای پیشرفته به داخل هواپیماها موجب تهدیداتی برای نیروی هوایی شده است.

البته تمام کارمندان نیروی هوایی در سراسر دنیا می‌توانند در این دانشکده تحصیل کنند.

همچنین کواست افزود: «برخی راه‌حل‌های سایبری مستلزم استفاده از رایانه نیستند اما نیازمند تغییر در سیاست‌ها است. افراد باید به‌طور کامل متوجه مشکلات موجود در سایبر قبل از هرگونه اقدامی شوند. کارمندان نیروی هوایی باید کاملاً متوجه مسائل سایبری شوند زیرا این موضوع برای عملیات هوایی بسیار مهم است.»

همچنین وی پیشنهاد داد که هر شاخه از بخش نظامی باید آموزش‌های امنیت سایبر مخصوص خودشان را داشته باشند. کواست خاطرنشان ساخت که همکاری نیروی هوایی با دانشگاه‌ها این امکان را فراهم می‌آورد که این نیرو به یک سطح خلاق در جامعه برسد و از پیشرفت شرکت‌های خصوصی نیز بهره بگیرد.

در آخر وی تصریح کرد: «زمانی که یک سیستم قدرتمند از ایده‌های مختلف بهره گیرد، می‌تواند جامعه را امن‌تر کند و این همان قلب امنیت ملی است.»



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر