۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۵۱۱۰
متخصصین فضای سایبر هشدار دادند که ناامنی فضای سایبر در کنیا، این کشور را به سمت تهدیدات جدید پیش می‌برد.
یک تحلیل‌گر امنیتی کنیایی گفت که کنیا جزو کشورهایی است که فناوری‌های جدید را کسب کرده است ولی هنوز قوانین لازم و مربوط به آن‌ها را ندارد. وی اشاره کرد که متخصص امنیت سایبر در کنیا به تعداد کافی وجود ندارد. همچنین این متخصص امنیت سایبر افزود که جرائم سایبری حریم خصوصی شهروندان و امنیت دسترسی‌ها آن‌ها را به اینترنت به خطر انداخته است.

به علاوه وزارت اطلاعات این کشور اعلام کرد که تقریباً بیست میلیون دلار در هرسال به دلیل جرائم سایبری به کنیا خسارت وارد می‌شود. در سال گذشته چندین وب‌سایت دولتی و حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی در کنیا نیز هک شدند.

لازم به ذکر است که کنیا ازجمله کشورهای آفریقایی است که باوجود پیشرفت در زمینه‌ی فناوری از ناحیه مجرمان سایبری آسیب‌های زیادی می‌بیند. به همین دلیل در سال گذشته راهبرد امنیت سایبر این کشور منتشر شد.

در این راهبرد کنیا به دنبال بهبود وضعیت امنیت سایبر، ایجاد ظرفیت‌های ملی از طریق افزایش آگاهی در مورد امنیت سایبر، افزایش همکاری‌ها، به اشتراک‌گذاری اطلاعات و روشن ساختن اهداف خود در فضای سایبر است. همچنین اخیراً مدیر سازمان ارتباطات کنیا اعلام کرد که تا سه ماه آینده آزمایشگاه جرم‌شناسی برای تقویت امنیت سایبر تشکیل خواهد شد.

نکته‌ی آخر این‌که به‌زودی اولین اجلاس امنیت سایبر در آفریقا به میزبانی کنیا برگزار خواهد شد.




سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر