۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۵۰۸۲
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضاى ستاد کنگره‌ى بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان
حضرت آیت الله خامنه ای :کشور امروز خوشبختانه درگیر جنگ نظامی نیست،اما درگیر جنگ سیاسی است،درگیر جنگ اقتصادی است،درگیر جنگ امنیتی است و بالاتر از همه درگیر جنگ فرهنگی است.

قسمتی ازبیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضاى ستاد کنگره‌ى بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان:

کشور امروز خوشبختانه درگیر جنگ نظامی نیست،اما درگیر جنگ سیاسی است،درگیر جنگ اقتصادی است،درگیر جنگ امنیتی است و بالاتر از همه درگیر جنگ فرهنگی است.

یعنی یک جنگ است . یعنی این را اگر کسی نداند، آنوقت خواب خواهد ماند؛ اگر کسی نداند خواب خواهد ماند. همین قدر که ندانید دشمن در صدد حمله است و این حمله از کجا است و چگونه است، باید مطمئن باشید شکست می خورید؛ باید بدانید که دشمن چه کار می کند. امروز صحنه کشور این است.

 اینکه ما می گوئیم «جنگ فرهنگی»، «جنگ اقتصادی»، این هیچ منافات ندارد با اینکه احساس آرامش هم در کشور بشود. ما طرفدار احساس امنیتیم، ما میخواهیم احساس امنیت بشود؛ یعنی بگیر و ببند و بزن و بکوبی وجود نداشته باشد؛ همه احساس امنیت بکنند؛ ما این را دوست می داریم؛ این منافات ندارد با آن حرفی که گفتیم که دشمن دارد به شکل ویژه ی ممکن با ما مبارزه می کند.

آن شکل ویژه را باید شناخت و راه مقابله ی با آن را پیدا کرد؛ انواع و اقسام شیوه ها هست؛ منتها حالا بعضی ها نمی خواهند این را بفهمند، نمی خواهند باور کنند، چون اگر چنانچه باور کنند تکلیف به گردنشان می گذارند؛ بعضی ها هم کشش آن را ندارند. اما واقعیت قضیه این است؛ یعنی امروز در زمینه های مختلف، همان طور که عرض کردیم ، هم در زمینه اقتصادی، هم در زمینه فرهنگی ، هم در زمینه سیاسی یک جنگ در کشور وجود دارد. وَ انِّ اَخَا الحَربِ الاَرِق؛ کسی که اهل مبارزه است بیدار است؛ بعد فرمود: وَ مَن نامَ لَم یُنم عَنه؛ اگر شما در جبهه خوابت برد، معنایش این نیست که طرف مقابل هم خوابش برده و او هم غافل است؛ اگر تو از او غافل شدی، نشانه این نیست که او هم از شما غافل است؛ نخیر ، شما ممکن است خوابت ببرد، ]امّا[ او بیدار باشد؛ این را باید توجه داشت؛ لذا که عرصه عرصه س مهمی است  

(14 اردیبهشت ماه 1394) 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر