۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۵۰۴۰
جلسه شورای پدافندغیرعامل استان به ریاست استاندار و با حضور اعضای اصلی در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.

طی یوم جاری مورخ 14/04/94 جلسه شورای پدافندغیرعامل استان به ریاست استاندار  و با حضور اعضای اصلی در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری (جانشین رئیس شورای پدافندغیرعامل استان) ضمن تشریح اهمیت موضوع پدافندغیرعامل و دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این حوزه ، ضرورت برنامه ریزی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پدافندغیرعامل را در بین آحاد مردم توسط دستگاه های اجرایی استان مورد تاکید قرار دادند.

سپس مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری با اشاره به خلاصه ای از اخبار تهدیدات و دستاوردهای حوزه های زیستی و سایبری و طرح دستور کار جلسه به اختصار گزارشی از عملکرد اداره کل و دستگاه های اجرائی استان را ارائه نمود.

در ادامه جلسه استاندار  با عطف نظر به تاکیدات مقام معظم رهبری افزود: پدافندغیرعامل از جمله امور بسیار مهم و ضروری است که باید در تمامی بخش ها و زمینه ها مورد توجه جدی قرار گیرد. ایشان با بيان اينكه دشمن تلاش مي كند تا در زندگي فردي و اجتماعي مردم به اشكال گوناگون وارد شود يادآورشد: در گذشته هاي نه چندان دور دشمن با استفاده از جنگ افزارهايي كه قابل مشاهده بود در ميدان جنگ وارد نبرد ميشد ، اما امروزه شكل اين جنگ ها تغيير كرده و در حاليكه دشمن قابل مشاهده نيست، آثار و پيامدهاي نابود كننده، مرگ بار و خسارت زاي آن را مي توان در قالب اقدامات مخرب در حوزه هاي مختلف لمس كرد.

ایشان با بيان اينكه اينگونه مبارزه بسيار خسارت بارتر از جنگ هاي گذشته است، گفت: مسئولين امر بايد در يك برنامه زمان بندي و در قالب اقدامات مشخص و كاملاً منطبق بر نيازها، اقتضائات و شرايط استان آثار اين اقدامات را به حداقل كاهش دهند.

ایشان همپوشاني دستگاه هاي ذيربط در اين زمينه را بسيار مهم و تاثيرگذار برشمرد و خاطر نشان ساخت: بايد از دست آوردهاي انقلاب اسلامي كه به بركت خون پاك شهداي عزيز حاصل شده است پايداري و محافظت كرد.

ایشان شناخت تهديدات دشمن در حوزه هاي زيستي و سايبري را يكي از مهمترين راه هاي مقابله با اين تهديدات دانست و گفت: اخذ تصميمات مناسب و به موقع كه داراي اثربخشي لازم باشد نيز از ديگر مواردي است كه در اين زمينه بسيار مهم و كمك كننده است.

مقام عالي دولت در استان ، به وظايف و ماموريت هاي شوراي پدافند غيرعامل استان اشاره كرد و ادامه داد: اين شورا داراي وظايف و ماموريت هاي بسيار متنوع و خطيري در حوزه هاي مختلف است كه دستگاه هاي ذيربط بايد با شناخت اين وظايف به خوبي به آن عمل كنند.

استاندار ادامه داد: اعضاي اين شورا در صورتيكه پيشنهادي كاربردي براي اجراي بهتر دستورالعمل هاي واصله از مركز دارند آن را به صورت مكتوب به دبيرخانه شورا ارائه نمايند تا در جلسات بعدي مورد بحث و بررسي كارشناسي و تصميم گيري نهايي قرار گيرد.

ایشان به برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و نيز پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در استان در سال جاري همزمان با سراسر كشور اشاره كرد و ادامه داد: مسئولين و دست اندركاران امر بايد نهايت دقت و مراقبت را داشته باشند تا دشمن از انتخابات به عنوان يك حربه براي ايجاد انشقاق و تفرقه در جامعه استفاده نكند.

ایشان مردم را بزرگترين سرمايه نظام و انقلاب اسلامي برشمرد و خاطر نشان ساخت: در اين زمينه نيز اعتماد و احساس آرامش و امنيتي كه در جامعه وجود دارد به هيچ وجه نبايد خدشه دار شده و يا مورد كم توجهي قرار گيرد.

در جلسه مذکور ضمن ارائه نقطه نظرات، ديدگاه ها و پيشنهادات خود در حوزه هاي مختلف كاري توسط اعضای شورا روند اجرایی و بومی سازی اسناد راهبردی پدافند زیستی و سایبری مورد شور و تبادل نظر قرار گرفت و در پایان احکام روسای کارگروههای تخصصی شورا، جانشینی استاندار محترم در شورای استان و در قرارگاه های استانی پدافند زیستی و سایبری توسط استاندار محترم به مسئولین مربوطه اعطاءگردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر