۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۵۰۳۲
سوئد برای تقویت امنیت و دفاع سایبر خود با مرکز تعالی همکاری‌های دفاع سایبر ناتو همکاری می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، سوئد در حال پیوستن به مرکز تعالی همکاری‌های دفاع سایبر ناتو  به عنوان عضو کمکی است. کشورهایی که عضو ناتو نیستند می‌توانند به‌عنوان عضو کمکی در این مرکز خدمت کنند.

مدیر این مرکز در این‌باره گفت: «پیوستن سوئد به مرکز ما موجب بهبود بخشیدن به همکاری‌های امنیت سایبر در منطقه‌ی بالتیک می‌شود. متخصصین فناوری سوئد در اجرای مانور دفاع سایبر ناتو نقش عمده‌ای داشتند.»

همچنین یکی از مقامات وزارت دفاع سوئد در این رابطه اظهار کرد: « ما فعالیت موفق آمیز با مرکز تعالی مخصوصاً نقش این مرکز در تسهیل آموزش‌های دفاع سایبر را درک کرده‌ایم. از طریق همکاری با این مرکز، ما امیدواریم به پیشرفت منطقه‌ای دفاع سایبر و امنیت سایبر بین‌المللی کمک کنیم.»

تذکر این نکته به‌جاست که در لایحه‌ی دفاع سوئد آمده است که این کشور باید ظرفیت‌های دفاع سایبر خود را تقویت کند. علاوه بر مطالب پیشین، یکی از معاونین وزیر دفاع استونی تصریح کرد که عضویت کشورهای متعدد در مرکز تعالی لازم است. مقابله با دنیای سایبری محدود به مرزها نیست و نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و ایجاد مراکز جدید است. همچنین وی افزود که عضویت سوئد موجب اعتبار بخشیدن به دانش امنیت سایبر مرکز تعالی می‌شود.

لازم به ذکر است که اتریش، استرالیا و فنلاند نیز اعضای کمکی این مرکز هستند.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر