۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۱۴۹۶۴
فرماندار بناب:
فرماندار بناب از دستگاه‌های مختلف این شهرستان خواست زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای پدافند غیرعامل را فراهم کنند.
ولی‌الله فرج‌اللهی ظهر چهارشنبه در نخستین نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان بناب یکی از وظایف اصلی این شورا را رصد تهدیدات احتمالی و پیش‌بینی امکانات لازم برای مقابله با آنها بیان کرد.

وی به ظرفیت‌های شهرستان بناب و وجود صنایع بزرگ و مسیر مواصلاتی این شهرستان با استان‌های غربی کشور اشاره کرد و افزود: با وجود این ظرفیت‌ها، می‌طلبد که ادارات و سازمان‌های خدمات‌رسان آمادگی مقابله با هرگونه تهدید و بحران را داشته باشند.

فرماندار بناب با ارائه تعریفی از پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری علمی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات می‌شود.

فرج‌اللهی کاهش آسیب‌پذیری را از اهداف مهم پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: پدافند غیرعامل یک دفاع غیرنظامی است و آسیب‌پذیری در این حوزه می‌تواند بیش از جنگ سخت و تهاجم نظامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل مدیریت بحران در زمان اتفاقات و در مجموع صیانت از ثروت ملی از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب هلال‌احمر و جهادکشاورزی را مأمور کرد تا نسبت به شناسایی محلی مناسب برای اسکان موقت اقدام کنند.

فرج‌اللهی با تشریح اعضای مختلف کارگروه‌های تخصصی، از آنها خواست تا در نشست بعدی این شورا نسبت به تشکیل جلسه با دستگاه‌های زیرمجموعه اقدام و پیشنهادات لازم را در جلسه آتی شورا ارائه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر