۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۴۸۸۲
اوباما ضمن ضمن ابراز نگرانی از افزایش فعالیت‌های سایبری چین، از مقامات این کشور خواست تا به‌گونه‌ای عمل کنند که تنش بین دو کشور کاهش یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، اوایل ماه جاری میلادی، کشور چین به دخالت در یک حمله سایبری منجر به افشای اطلاعات محرمانه چهارمیلیون کارمند دولت فدرال آمریکا متهم شد. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از مقامات چین خواست تا به‌گونه‌ای عمل کنند که تنش بین دو کشور کاهش یابد. 

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان مذاکرات اعلام کرد که از این پس قرار است دو کشور با همکاری یکدیگر، قواعد رفتاری مشترکی را برای فعالیت‌های سایبری تدوین کنند. 

پیش از این مذاکرات، کشور چین دخالت در حمله سایبری به دفتر مدیریت کارکنان دولت فدرال را انکار کرده بود و یانگ جیچی، مشاور دولت چین، گفت: آمریکا باید به واقعیت‌ها احترام بگذارد. کشور چین در حال مبارزه با هکرها و مهاجمان سایبری است و آمادگی همکاری با آمریکا را برای مبارزه با مشکلات امنیت سایبری دارد. 

در ابتدای سال جاری میلادی نیز کشور چین اتهام سرقت اطلاعات از یک سازمان بیمه سلامت ایالات متحده به نام Anthem را رد کرد. 

کاخ سفید اعلام کرد که اوباما علاوه بر فعالیت‌های سایبری چین، از افزایش حضور این کشور در دریای جنوب چین نیز اظهار نگرانی کرده‌است.



افتانا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر