۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۴۸۵۰
سخنگوی شورای شهر کرج از کمیته پدافند غیرعامل در شورای شهر کرج خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، داود وحیدی بعداز ظهر شنبه در جلسه تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در این شورا گفت: این کمیته نظارت بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی به منظور افزایش ایمنی سازه‌های شهری در برابر تهدیدهای احتمالی را عهده‌دار است.

وی افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی که پیش از بروز حادثه و خطر انجام می‌گیرد اتلاق می‌شود، این اقدامات نقش مهمی را در کاهش تبعات ناشی از حادثه اعم از طبیعی و غیر طبیعی ایفا می‌کند.

سخنگوی پارلمان شهری کرج از جمله اهداف دفاع غیرعامل را کاهش میزان آسیب پذیری، خسارات و صدمات تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی ذکر کرد و ادامه داد:‌ آن چه در موضوع پدافند غیرعامل مهم است، حفظ سرمایه‌های ملی کشور همچنین سرمایه‌های انسانی است.

وحیدی افزود: طبق آن چه در اهداف اقدامات پدافند غیرعامل آمده، این مهم موجب زنده ماندن و ادامه حیات و بقای نیروی انسانی می‌گردد که با ارزش‌ترین سرمایه یک سازمان و قدرت ملی کشور می‌باشد؛ علاوه بر این، دفاع غیرعامل، مراکز حیاتی و حساس اقتصادی، سیاسی، نظامی، ارتباطی، مواصلاتی، دانشگاه‌ها و ... را در برابر تهدید حفظ کرده و خسارات و صدمات را تقلیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: باید دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری حساسیت ویژه‌ای به موضوع پدافند غیرعامل و انجام اقدامات در زمینه ارتقای آمادگی در بخش‌های مختلف داشته باشند، انتخاب گروه بررسی عملکرد پدافند غیرعامل نیز با هدف ارتقاء سطح آمادگی شهر در برابر حوادث اعم از مترقبه و غیرمترقبه می‌باشد.



فارس نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر