۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۴۸۴۹
یورو پل ادعا کرد:
پلیس اتحادیه اروپا در ادعایی جدید بیان کرده است که قصد دارد تمامی افرادی که در فضای سایبری به تبلیغ داعش کمک می‌کنند را بازداشت کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، بنا بر ادعای یوروپل، هدف اصلی آنها بازداشت افرادی است که در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ و حمایت از داعش می‌پردازند. یک گروه هکری ناشناس چندی پیش 26 هزار حساب کاربری توییتر و لیستی از وب‌سایت‌هایی مبلغ داعش را فاش کرد. در حال حاضر بخشی در یوروپل برای مبارزه با فعالیت‌های داعش تشکیل شده است که شامل بازرسانی از کشورهای مختلف اروپایی است. فعالیت این بخش از اول جولای آغاز خواهد شد. هدف اصلی این بخش در حال حاضر متوقف کردن فعالیت حساب‌های کاربری مرتبط با داعش است.

در حال حاضر حدود 50 هزار حساب کاربری به‌صورت روزانه 100 هزار پیام توییتری را منتشر می‌کنند که با داعش در ارتباط هستند. راب وان‌رایت (Rob Wainwright)، رییس یوروپل، گفت که هدف اصلی آنها نظارت بر خروجی شبکه‌های اجتماعی و شناسایی اهداف و هکرها است.

وان‌رایت گفت که یوروپل با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در این زمینه‌ها همکاری خواهد کرد. وان‌رایت نامی از شرکت‌های موردنظر نبرد.راب وان‌رایت گفت که یوروپل از متخصصان شبکه استفاده خواهد کرد تا فعال‌ترین حساب‌های کاربری مرتبط با داعش را شناسایی کند.

حساب‌های کاربری مرتبط با داعش از حساب‌های فعال در توییتر هستند و باید به این نکته نیز اشاره کرد که قسمتی از سهام توییتر متعلق به یک شاهزاده عربستانی به نام «الولید بن طلال» است و عربستان از بزرگ‌ترین حامیان داعش است و اسناد زیادی وجود دارد که توییتر در راستای انتشار پروپاگاندای داعش در دنیا به این گروه کمک شایانی کرده است.

ادعای یوروپل در راستای مبارزه با داعش در فضای سایبر در حالی است که در برخی از کشورهای اروپایی مانند انگلستان داعش فعالیت‌های تبلیغاتی گسترده‌ای‌ برای جذب نیرو دارد.

 کشور فرانسه یکی از کشورهایی است که شهروندان متعددی از آن به داعش پیوسته‌اند و در حال پیوستن به این گروه تروریستی هستند. این در حالی است که این کشورها هیچ‌گونه تلاشی برای جلوگیری از این فعالیت‌ها نمی‌کنند و تنها زمانی دست‌به‌کار می‌شوند که حملات تروریستی درون خاک این کشورها انجام شود و یا مانند اتفاقی که در حادثه شارلی هبدو افتاد، بخواهند استفاده تبلیغاتی از این حوادث تروریستی بکنند.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر