۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۴۷۹۴
وب‌سایت‌های اتحادیه پلیس مونترال و سیستم حمل‌ونقل کشور کانادا توسط گروهی از هکرهای ناشناس مورد حمله سایبری قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، این هکرهای ناشناس در اعتراض به قانون سایبری جدید تصویب‌شده توسط دولت این کشور، وب‌سایت اتحادیه پلیس مونترال کانادا را هک کردند.

این هکرها ادعا می‌کنند که این قانون نقض حریم خصوصی افراد به‌حساب می‌آید. این حمله از نوع تغییر ظاهر وب‌سایت بود.

همچنین این گروه ناشناس هکری، به وب‌سایت رسمی سامانه حمل‌ونقل هوشمند کانادا نفوذ کرده و اطلاعات شخصی بسیاری از مسئولین دولتی این کشور را به سرقت بردند.

در حادثه هک کردن وب‌سایت رسمی اتحادیه پلیس مونترال، هکرها پس از حمله و تغییر ظاهر وب‌سایت پیامی را در اعتراض به دولت کانادا منتشر کردند؛ پیامی که در آن به دولت در مورد قانون جدید آن اعتراض کرده‌اند؛ قانونی که به عقیده آنها به سازمان امنیت اطلاعات (CSIS) این کشور اجازه می‌دهد تا بدون اجازه به حریم سایبری خصوصی هر کاربری، در هرزمانی، به اسم مبارزه با تروریسم نفوذ کنند.

از سوی دیگر دولت کانادا ادعا می‌کند که این قانون جدید در راستای مبارزه با تروریسم است؛ قانونی که امکان بازرسی بدون اجازه حریم خصوصی کاربران اینترنتی به CSIS را می‌دهد. درواقع این قانون CSIS را به سازمان امنیت ملی (NSA) کانادا مبدل می‌کند.

همچنین این قانون به موسسه‌های دولتی اجازه می‌دهد تا اطلاعات حساسی مانند اطلاعات مالیاتی را با یکدیگر تبادل کنند و به مأموران اطلاعاتی اجازه می‌دهد تا سامانه‌های رایانه‌ای فردی که به او مشکوک هستند را با بدافزار آلوده کنند.

پس از حمله هکری اخیرِ یک گروه ناشناس در روز 18 ژوئن به وب‌سایت‌های دولتی کانادا و از کار انداختن آنها، این حمله دومین حمله در ماه ژوئن به مراکز دولتی کانادا است. در زمان انتشار این خبر، وب‌سایت اتحادیه پلیس آمریکا تعمیر شده است.



سایبربان

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر