۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۷۰۵
سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر:
سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر با تکذیب شیوع بیماری وبا در ماهشهر گفت: موردی از بیماری وبا در این شهرستان گزارش نشده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، علیرضا قدری اظهار داشت: با آغاز فصل تابستان بیماری وبا به شکل متفاوت‌تر و با سرعت بیشتری گسترش پیدا می‌کند.

وی گفت: براساس بررسی‌های آماری صورت گرفته نتیجه حاصل شده از سرعت شیوع این بیماری نشان می‌دهد که هر چند سال یک بار این ویروس بیشتر از حد انتظار در بین مردم شیوع پیدا می‌کند که خوشبختانه در حال حاضر در شهرستان ماهشهر مبتلا به وبا گزارش نشده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر افزود: هر چند که در حال حاضر گزارشی نسبت به ابتلا به این بیماری اعلام نشده اما نباید از شیوع این ویروس در شهرستان ماهشهر غافل شد.

وی عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که با رعایت نکردن نکات بهداشتی شهرستان ماهشهر از این قضیه در امان نخواهد بود.

قدری با اشاره به جزئیات ابتلا به این بیماری تشریح کرد: این بیماری توسط یک باکتری انتقال پیدا خواهد کرد که شایع‌ترین راه انتقال آن ورود آب‌های فاضلاب به لوله‌های آب آشامیدنی است و انتقال فرد به فرد جزو نادر ترین موارد به حساب خواهد آمد اما به دور از انتظار نیست.

وی گفت: این بیماری منبع حیوانی ندارد و فقط در انسان دیده شده و افرادی هم هستند که در عین سلامت کامل به عدم رعایت نکات بهداشتی مامور انتقال این بیماری هستند که این جزو نادر ترین موارد به‌شمار می‌آید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر با اشاره به علائم این بیماری خاطرنشان کرد: معمولا 24 ساعت بعد از ورود این باکتری در بدن شخص در مرحله نخست فرد دچار اسهال بسیار پر حجم بدون دل پیچه خواهد شد و در مرحله دوم فرد استفراغ جهنده بدون ایجاد حالت تهوع خواهد داشت.

وی گفت: از آنجایی که آب بدن به دفعات با حجم بالایی خارج می‌شود فرد از ناحیه پا دچار درد های شدید و طاقت فرسا می‌شود و در نهایت بیماری وبا می تواند در 4 تا 12 ساعت فرد را وارد کما کند و طی 18 ساعت فرد را به کام مرگ بکشد.

قدری خاطرنشان کرد: متاسفانه آب روستایی شهرستان ماهشهر مشکلات فراوانی دارد و رشد میکروبی آن به شدت به چشم می‌‍خورد که اگر از آن جلوگیری نشود شروع و شیوع بیماری وبا از همین آب روستایی خواهد بود.

وی اظهار داشت: مردم شهرستان باید از منابع آبی کاملا بهداشتی استفاده کنند و از خرید آب از آب فروش‌های دوره گرد و در و مصرف سبزیجاتی که با کود انسانی پرورش پیدا می‌کنند پرهیز کنند چرا که منابع اصلی انتقال این بیماری هستند و مهم‌تر از آن رعایت بهداشت فردی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر