۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۶۶۴
ویکی لیکس اسناد متعددی از وزارت خارجه‌ی عربستان منتشر کرد که برای همه قابل‌دسترسی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، بیش از شصت هزار اسناد دیپلمات‌های عربستان سعودی توسط ویکی لیکس افشا شد. این اسناد نشان‌دهنده‌ی ارتباط‌های محرمانه‌ی سفارت سعودی در سراسر جهان است. ویکی لیکس اظهار کرد که نیم میلیون سند دیگر نیز تا هفته‌های بعدی منتشر خواهد کرد. گروهی که این اسناد را منتشر کردند، مدعی شدند که تعداد زیادی سند از شرکت سونی پیکچرز نیز انتشار دادند.

ویکی لیکس اخیراً اعلام کرد که به ایمیلی که میان وزارت امور خارجه عربستان سعودی و سایر کشورها بود، دسترسی پیدا کرده است. این اسناد دارای گزارش‌هایی از تعدادی از سازمان‌های سعودی مانند وزارت داخلی و سرویس‌های کل جمع‌آوری اطلاعات پادشاهی عربستان است. تعداد اسناد فاش شده، هفتاد هزار سند، گزارش شده است. همچنین ویکی لیکس اظهار کرد که این اسناد را به پایگاه داده‌ی خود اضافه و آن‌ها را می‌توان از طریق موتور جستجوی ویکی لیکس مشاهده کرد. به گزارش برخی خبرگزاری‌ها، این اسناد پرده از دیکتاتوری سعودی‌ها برمی‌دارد. همچنین موضوعات این اسناد هم جالب‌توجه است. موضوعاتی مانند مذاکرات هسته‌ای ایران و حسنی مبارک، رئیس‌جمهور قبلی مصر.

البته هنوز دقیقاً مشخص نیست که ویکی لیکس این اطلاعات را چگونه به دست آورده است و حتی سخنگوی آن از گفتن منبع آن نیز خودداری کرد؛ اما در برخی گزارش‌ها آمده که این اطلاعات از طریق حمله‌‌ی ارتش سایبری یمن به وزارت خارجه‌ی عربستان به دست آمده است.


سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر