۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۴۶۴۶
شهردار منطقه ثامن مشهد:
شهردار منطقه ثامن از کنترل بیماری سالک در بافت محدوده اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی ، حمید ضمیری اظهار کرد: منطقه ثامن به دلیل برخورداری از بافتی فرسوده در گذشته یکی از کانون‌های بیماری سالک در مشهد بوده که با اقدامات پیشگیرانه شهرداری و مرکز بهداشت منطقه در سال‌های اخیر، این بیماری کنترل شد و در حال حاضر اطراف حرم از امن‌ترین مناطق شهر مشهد به شمار می‌رود.

شهردار منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده در سال 93 برای کنترل بیماری سالک در منطقه ثامن، 250 میلیون ریال بوده، ادامه داد: آهک پاشی 61 هزار متر مربع از منطقه، نصب بیش از 5 هزار توری ریزبافت برای پنجره‌ها، چاپ و پخش 3 هزار پمفلت آموزشی، پخش هزار و 600 عدد قلم دافع حشرات، نصب 80 بنر افقی اطلاع رسانی در معابر مستعد بیماری سالک، تعداد 975 پلاک زیر پوشش قرار گرفت، 120 کیلو چسب آهن، جمع‌آوری بیش از هزار و 500 خاک و نخاله و فعالیت 14 نفر در 55 روز کاری، از اقداماتی است که برای کنترل بیماری در این منطقه در سال 93 انجام شده است.

وی با اشاره به آخرین اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در منطقه ثامن افزود: آموزش شهروندان و زائران درباره بیماری سالک، در کنترل این بیماری بسیار موثر است، به همین منظور با چاپ و نصب بنرهای آموزشی درصدد آن هستیم که آگاهی مردم را بالا برده و رقم ابتلای بیماری سالک را در پایین‌ترین حد ممکن نگه داریم.

شهردار منطقه ثامن مشهد ادامه داد: از نیمه دوم خرداد ماه امسال در راستای پیشگیری و کنترل بیماری با همکاری مرکز بهداشت منطقه، مکان‌هایی که مشکوک به سالک هستند شناسایی و توری ریزدانه به ساکنان این محلات و قلم دافع حشرات و بروشور اهدا می‌شود.

وی تاکید کرد: نظافت مخزن‌های زباله، آهک پاشی، جمع‌آوری نخاله و ... از اقداماتی است که در کل طول سال انجام می‌شود و اقدامات آموزشی برای پیشگیری از بیماری مختص سه ماهه تابستان است.


فارس نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر