۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۴۶۲۵
روسیه قصد دارد لایحه ای را به تصویب برساند که جلوی نشر اطلاعات اشخاص را در موتورهای جستجو بگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، مجلس روسیه توافق ابتدایی خود را با تصویب لایحه‌ای در مورد موتورهای جستجو اعلام کرد. این لایحه، وب‌سایت‌های موتور جستجو را ملزم می‌کند که اطلاعات شخصی غیر مرتبطی که کاربران آن‌ها را جستجو می‌کنند، حذف کنند. لایحه‌ی مذکور به تقلید از قوانین اتحادیه‌ی اروپا به نام «حق فراموشی» نوشته شده است. این قوانین موتورهای جستجو را وادار می‌کند که برخی از نتایج جستجو را که شامل نام اشخاص می‌شود حذف کند.

یاندکس (Yandex)، بزرگ‌ترین موتور جستجوی روسی، اظهار کرد: «این لایحه محدودیتی ایجاد می‌کند که موجب عدم تعادل میان خواسته‌های بخش دولتی و بخش خصوصی می‌شود. همچنین لایحه‌ی مزبور موجب تأخیر در دسترسی مردم به اطلاعات قابل‌اعتماد و مهم می‌شود یا ممکن است منجر به عدم دسترسی هم شود.»

برخلاف قانون اتحادیه‌ی اروپا، لایحه‌ی روسیه موتورهای جستجو را ملزم به حذف اطلاعات کسی می‌کند که عموماً وی را می‌شناسند و سرپیچی از آن منجر به مجازات خواهد شد. البته گوگل هنوز نظری دراین‌باره نداده است.

اخیراً نیز روسیه فیس‌بوک، گوگل و توئیتر را تهدید کرد که فعالیت‌های آن‌ها را به دلیل نقض قوانین اینترنتی روسیه متوقف خواهد کرد؛ بنابراین روسیه در تلاش است که با اجرای قوانین سخت‌گیرانه در حوزه‌ی اینترنت، امنیت را در کشورش برقرار کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر