۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۴۵۷۴
حزب ضدصهیونیست فرانسه:
'یحیی قواسمی' رییس حزب ضدصهیونیست فرانسه گفت:' ایران و یمن در مبارزه با قدرت های برخوردار از حمایت آمریکا به یکدیگر شبیه هستند.'
قواسمی در مطلبی با عنوان 'ایران، یمن؛ یک سرنوشت' که در پایگاه اطلاع رسانی این حزب منتشر شد، نوشت:' انقلاب مردمی یمن از بسیاری جهات به انقلاب ایران شبیه است. در حقیقت، مردم یمن برای استقلال سیاسی در مقابل ظلم سعودی های برخوردار از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، مبارزه می کنند؛ همان گونه که پیشتر ملت ایران با ظلم 'صدام حسین' در عراق که از پشتیبانی آمریکا برخوردار بود، مبارزه کردند.'

'عربستان صهیونیست با تشکیل ائتلاف عربی به پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در طول چند هفته یمن را به خاک و خون کشید تا قدرت را در این کشور در دست بگیرد. این اقدام با شجاعت و مقاومت ملت یمن مواجه شد که توسط جنبش مردمی 'انصار الله' تلاش می کند خود را از سلطه سعودی و ستم رها سازد.

'حملات عربستان سعودی علیه یمن که از 19 مارس 2015 (29 اسفند) آغاز شده، همچنان ادامه دارد. تعدادی از خلبانان سعودی در این حملات کشته شده اند و خلبانان سایر کشورهای عربی متحد با عربستان از مشارکت در عملیات نظامی سر باز می زنند.

' عربستان به جبران این امر از رژیم صهیونیستی کمک خواسته است. هم اکنون خلبانان اسرائیلی در حملات هوایی سعودی علیه یمن و تقویت همکاری نظامی مشارکت دارند. این در حالی است که عربستان سعودی رسما از تمایل مذاکره با گروه مردمی انصار الله سخن گفته است.'

در ادامه این بیانیه آمده است:' ایران به مدد اراده اش توانست بر دشمن پیروز و به کشوری مستقل در منطقه تبدیل شود که این امر خوشایند آمریکا و متحدانش نیست و به همین دلیل به اقدامات خصمانه علیه این کشور دست می زنند. یمن امروز گام به گام همان مسیر ایران را می پیماید.'

قواسمی ادامه داد: حزب ضدصهیونیست به بنیانگذاران پادشاهی های نفتی منطقه در مورد هرگونه مداخله نظامی در یمن تحت تاثیر اقدامات تحریک آمیز عربستان سعودی، هشدار داده و اعلام می کند سرنوشت محتوم آل سعود همانند سرنوشتی است که ظالمان در عراق به آن دچار شدند.

سازمان بهداشت جهانی از آمار تاسف بار بیش از دو هزار و 500 کشته و 11 هزار مجروح در جریان 11 هفته بمباران یمن توسط ائتلاف کشورهای عربی و در راس آن ها عربستان سعودی خبر می دهد.

گفت و گوهای سه روزه در مورد بحران انسانی یمن از روز دوشنبه در ژنو آغاز و

هیات نمایندگان انصارالله با تاخیر در این نشست حاضر شد.

'سیف الوشلی' مشاور هیات صنعا (هیات مذاکره کننده انصار الله) در ژنو گفت: پر واضح است اعمال فشار عربستان بر مصر وسودان عامل تاخیر ورود این هیات صنعا به ژنو بوده است.

وی همچنین از سازمان ملل به دلیل ناتوانی درمقابله با مانع تراشی های آشکار عربستان برای جلوگیری از ورود اعضای هیات انصار الله به مقر مذاکرات بشدت انتقاد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر