۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۴۴۲۴
مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی:
معاون مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی به وزیر جنگ اعلام کرد این رژیم باید برای هرگونه تهدید توافق احتمالی هسته‌ای ایران با مصر، اردن، عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس هماهنگی امنیتی داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی ه نقل از فارس، «آئودی دکل» معاون مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی به «موشه یعلون» وزیر جنگ این رژیم اعلام کرد تل‌آویو باید برای مقابله با توافق احتمالی هسته‌ای ایران و غرب، با مصر، عربستان، اردن و کشور‌های حاشیه خلیج فارس متحد شود.

بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی «معاریو»، در پیام دکل به یعلون  آمده است:« شکی نیست که شما به عنوان یک وزیر دفاع از عواقب توافق هسته‌ای احتمالی تهران که ابزاری برای افزایش نفوذ ایرانی درمنطقه است، نگران هستید بنابراین باید به تفاهمات با آمریکا تکیه کنید تا یک هماهنگی امنیتی با مصر، اردن، عربستان و کشورهای خلیج (فارس) تشکیل شود و این موضوع برای آمادگی در راستای پاسخ خوب به هرگونه استفاده نادرست ایران از توافق هسته‌ای برای گسترش دامنه نفوذش بر منطقه و حمایت آن از برخی عناصر برای ایجاد تنش و آشوب در خاورمیانه خواهد بود».

وی افزود: « هدف این هماهنگی امنیتی منع ایران از فرستادن نیروهایش به بخش‌های مختلف منطقه است همانگونه که ما باید یک طرح پی‌ریزی کنیم که جلوی زیرساخت‌های نظامی و توانایی‌های تروریستی محور ایران متشکل از سپاه قدس، حزب‌الله لبنان و نظامیان شیعه و غیره را در بلندی‌های جولان (اشغالی)، جنوب لبنان و نوار غزه بگیریم».

دکل در ادامه به مسأله صلح با فلسطینی‌ها پرداخت و گفت: رسیدن به یک راه‌حل سیاسی دائم با فلسطینی‌ها که منجر به پایان درگیری دائم خواهد شد در آینده نزدیک امکان‌پذیر نیست اما جمود سیاسی باعث مشکلات خطرناکی برای تل‌آویو خواهد شد و مشروعیت عملیات سیاسی و نظامی آن را ضعیف خواهد کرد.

وی در پایان اعلام کرد که باید یک نیروی مشترک بین‌المللی برای رسیدن به یک حمایت سیاسی و اقتصادی در راستای بازسازی غزه تشکیل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر