۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۴۴۱۴
چین و اندونزی برای همکاری‌های امنیت سایبر برای مقابله با آمریکا موافقت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،سوئنگ واهونو (Sugenge Wahono)، رئیس بخش امور سیاسی در سفارت اندونزی در چین، از موافقت چین و اندونزی برای تقویت همکاری در زمینه امنیت سایبر خبر داد.

 این سفیر تصریح کرد که این موضوع در جلسه‌ای در پکن میان هیئت نمایندگان دفتر هماهنگی سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی و اداره فضای سایبر چین (CAC) مطرح شد.

همچنین وی به این نکته اشاره کرد که مؤسسات امنیت سایبر چین و اندونزی تقریباً جدید هستند. به‌عنوان‌مثال اداره فضای سایبر چین در فوریه ۲۰۱۴ تأسیس شد یا میز امنیت اطلاعات سایبری و انعطاف‌پذیری در وزارت هماهنگی اندونزی در آوریل ۲۰۱۴ ایجاد شد.

علاوه بر این‌ها چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا برای ایجاد یک مرکز داده مشترک چین و جنوب شرقی آسیا موافقت کرده‌اند. در مورد امنیت سایبر اندونزی باید گفت که این کشور در سال‌های اخیر به تصویب قوانین بین‌المللی سایبری احتیاج پیدا کرده است.

 به‌علاوه اندونزی در چند سال قبل در تلاش بود تا با آمریکا در امنیت سایبر همکاری کند و در سطح منطقه‌ای هم تلاش می‌کند با کشورهای همسایه این کار را انجام دهد.

نکته مهم در اینجا این است که آمریکا در تلاش است تا متحدانی در جنوب شرقی آسیا برای مقابله با چین به دست آورد. همان‌طور که پیش ‌از این در تلاش برای همکاری با تایوان بود. چین نیز سعی می‌کند چنین کاری را در برابر آمریکا انجام دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر