۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۹۳
برای مذاکره با مقامات صهیونیستی درباره ایران صورت گرفت
رئیس سازمان سیا هفته گذشته در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 به صورت محرمانه به سرزمین اشغالی سفر کرد تا با مقامات رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران رایزنی داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، دو مقام ارشد رژیم صهیونیستی به روزنامه هاآرتص اعلام کردند که «جان برنان» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» هفته گذشته در یک دیدار محرمانه به سرزمین اشغالی سفر کرده است.

طبق این گزارش، این دو مقام رژیم صهیونیستی که خواستند نامشان فاش نشوند اعلام کردند که برنان مهمان «تمیر پاردو» رئیس «موساد» بود و همچنین با دیگر اعضای جامعه اطلاعاتی اسرائیل از جمله ژنرال «هرتزل هالوی» رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل دیدار کرد و همچنین دیدار و گفت‌وگویی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یوسی کوهن» مشاور امنیت ملی اسرائل نیز داشت.

سخنگوی سیا حاضر نشد درباره این گزارش اظهارنظر کند.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، دیدار برنان از تل‌آویو، پنجشنبه هفته گذشته صورت گرفت و برای خیلی قبل‌تر از آن برنامه‌ریزی شده بود. با اینحال، سفر وی به سرزمین اشغالی در زمان بسیار حساسی صورت گرفته است؛ درست یک ماه قبل از رسیدن مهلت ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آ‌لمان) به توافق جامع نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته است. هنوز مشخص نیست که برنان پیامی را از جانب «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای نتانیاهو درباره توافق هسته ای ایران برده است یا خیر.

رژیم صهیونیستی و آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ با یکدیگر ظاهراً اختلاف دارند. نتانیاهو آشکارا گفته است که مخالف توافق با ایران است و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از توافق نهایی به کار می‌گیرد با اینحال اوباما اخیراً در مصاحبه با کانال ۲ اسرائیل گفت که توافق با ایران بهترین گزینه برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای است.

طبق گفته دو مقام ارشد رژیم صهیونیستی، برنان علاوه بر موضوع توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ در خصوص فعالیت‌های ایران در منطقه نیز با مقامات رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

رئیس سیا چند روز قبل از سفر محرمانه خود به سرزمین اشغالی در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» تأکید کرد که تنش‌های دیپلماتیک و سیاسی بین اوباما و نتانیاهوْ خدشه‌ای به همکاری بین سازمانهای اطلاعاتی واشنگتن‌ و تل‌آویو وارد نمی‌کند.

در حالیکه چند روز از سفر برنان به سرزمین اشغالی گذشته است، «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه (دیروز) وارد تل‌آویو شد و مهمان «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی است و قرار است با «موشه یعلون» وزیر جنگ و نتانیاهو نیز دیدار کند و محور دیدار دمپسی با مقامات صهیونیستی موضوع ایران است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر