۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۴۳۶۱
اتحادیه اروپا می‌خواهد گوگل و فیس‌بوک را مشمول قوانینی کند که شرکت‌ها را ملزم به گزارش حملات به سازمان‌های دولتی می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از سایبربان،اختلاف اتحادیه اروپا با شرکت‌های فناوری بی‌سابقه نیست. چندی پیش نیز این اتحادیه قصد داشت شکایاتی را علیه گوگل مطرح کند. 

درحالی‌که کمیسیون اروپا خواهان موتورهای جستجوی جدید است، برخی از قانون‌گذاران اروپا خواهان اتخاذ رویکرد ساده‌تری برای تمرکز بر روی زیرساخت‌های حیاتی هستند.

 یکی از اعضای مجلس اروپا گفت: «ما به دنبال فرصتی برای رسیدن به یک چارچوب مشترک در اروپا [در زمینه موتورهای جستجو و قوانین مربوط به آن] هستیم.»

کمیسیون اروپا در حال فشار آوردن به شرکت‌های گوگل و فیس‌بوک برای اجرای قوانینی است که شرکت‌ها را ملزم به گزارش حملات سایبری به سازمان‌های دولتی می‌کند. یکی از اعضای این کمیسیون نیز به این نکته اشاره کرد که اگر چنین شرکت‌هایی تخریب شوند، تأثیرات مهم اقتصادی و اجتماعی خواهند گذاشت.

البته برخی قانون‌گذاران اروپا می‌گویند که قوانین مذکور فقط برای شرکت‌هایی هستند که خدمات مهمی را ارائه می‌دهند مانند بانک‌ها، شرکت‌های آب و برق ولی موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی مشمول این قوانین نیستند. برخی دیگر از قانون‌گذاران نیز مدعی هستند که این قوانین موجب آسیب زدن به امنیت نمی‌شود و مانعی برای رشد و نوآوری نخواهد بود.

لازم به ذکر است که فیس‌بوک و گوگل از پاسخ دادن به اتحادیه اروپا امتناع کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر