۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۴۲۵۷
در بازدیدمعاون محترم برنامه ریزی و اشتغال استانداری مطرح شد؛
بازدید معاون محترم برنامه ریزی و اشتغال استانداری (رئیس کارگروه تخصصی اقتصاد، صنعت و کشاورزی شورای پدافندغیرعامل استان) از مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه آزمایشگاه تخصصی مرکزی دامپزشکی استان خراسان جنوبی

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری با اشاره به اهمیت این پروژه به عنوان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور بر تسریع عملیات بهره برداری آن تاکید کرد و گفت: با توجه به تراز مثبت تجاری استان و افزایش قابل توجه میزان صادرات، تکمیل سریع آزمایشگاه ضروری است تا با چرخه صادرات و واردات در استان همخوانی ایجاد شود.

«رضایی» در بازدید از این پروژه با بیان این که امسال تکمیل این آزمایشگاه جزو پروژه های اولویت دار استان بشمار می رود، افزود: چون هنوز بودجه استان ابلاغ نشده می توان از محل اعتبارات استانی اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری آزمایشگاه را اختصاص داد.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این بازدید با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه از 2 سال قبل گفت: فاز اول شامل اجرای فونداسیون، اسکلت و سقف باید پارسال تحویل می شد اما به دلیل کمبود اعتبار با 95 درصد پیشرفت هنوز تحویل نشده و حدود 4 میلیارد تومان اعتبار استانی برای تکمیل طرح لازم است. «رفیع پور» اعتبار هزینه شده در این پروژه را حدود 900 میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: پیمانکار 400 میلیون تومان طلبکار است؛ البته سازمان دامپزشکی کشور 4 میلیارد تومان اعتبار ملی برای تجهیز و سکوبندی آزمایشگاه تامین کرده است. وی وجود این آزمایشگاه را در بررسی سلامت فرآورده ها و مواد خام دامی، انواع گوشت، شیر و... ضروری دانست و گفت: با توجه به اهمیت صادرات و واردات در استان، همجواری خراسان جنوبی با مرز، وجود 700 واحد پرورش مرغ گوشتی، 12 کارخانه خوراک دام، 24 واحد تولید تخم مرغ و تعداد زیادی واحد پرورش جوجه و... آزمایشگاه مذکور در انجام امور مربوطه و کاهش هزینه های تولید و افزایش اشتغال نقش موثری را ایفا خواهد نمود.

به گفته وی، وجود این آزمایشگاه تضمین مناسبی برای کیفیت کالاهای صادراتی به خارج از کشور به ویژه کشورهای اروپایی،آسیای شرقی و... است؛ علاوه بر این به عنوان آزمایشگاه مرجع و فرامرزی تعداد زیادی آزمایشگاه تشخیصی را در بر می گیرد و در برخی از آزمایش ها مرجع 32 استان دیگر خواهد بود.

وی به مشکلات ناشی از نبود این امکان در استان اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر نمونه های آزمایش برای بررسی به آزمایشگاه هایی در تهران و مشهد ارسال می شود که ارائه نتیجه مورد نظر حدود یک ماه طول می کشد که این مسئله مشکل ساز است.

بدیهی است راه اندازی آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در استان گامی موثر در تحقق اصول و ملاحظات پدافندغیرعامل در حوزه زیستی استان محسوب می گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر