۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۴۸
مدیرکل استاندارد کرمانشاه:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: پدافند غیرعامل اقدامی غیرنظامی برای دفاع از کشور، تاسیسات و سازه‌هاست و اینکه خسارت‌های احتمالی را در حوادث و درگیری‌های نظامی به حداقل برساند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، دوره آموزشی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با همکاری واحد آموزش به‌منظور بالا بردن سطح علمی و آموزشی کارکنان در موارد اضطراری و آمادگی هر چه بیشتر کارکنان در مقابل هر گونه تهدیدات دشمنان، به‌ویژه تهدیدات نرم برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این دوره با مباحثی همچون تعاریف و اصلاحات پدافند عامل و غیرعامل، انواع دفاع غیرعامل و اهمیت آن، نظریه‌های استراتژیک و اهمیت و لزوم توجه به دفاع غیرعامل، تاریخچه پدافند غیرعامل، مقاوم‌سازی و استحکام و استراتژی‌های رایج در این زمینه آشنا شدند.

براساس این گزارش، در این دوره یک‌روزه کارکنان اداره مفاهیم روز پدافند غیرعامل، انواع راه‌کارها، موانع و نحوه عمل در مواقع بحرانی با استفاده از مفاهیم پدافند غبرعامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به سیاست‌های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل و فراهم کردن بستر آموزش و فرهنگ‌سازی، گفت: ایمن‌سازی منابع و زیرساخت‌های ضروری کشور و حفظ منابع از جمله مهم‌ترین دلایل برگزاری این دوره محسوب می‌شود.

محمودرضا نیازی کاهش آسیب‌پذیری، هم‌افزایی برای جایگزینی منابع، دفاع غیرنظامی و افزایش آستانه مقاومت ملی را از دیگر دلایل اهمیت این مقوله در عصر حاضر عنوان کرد.

وی در رابطه با دلایل اهمیت پدافند غیرعامل و آگاه‌سازی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان یکی دیگر از اهداف مهم این آموزش‌ها، افزود: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه دفاع غیرعامل یکی از گام‌های مهم و زیربنایی در نیل به اهداف راهبردی دفاع غیرعامل است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تقویت توان دفاعی، ارتقای آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن و حفاظت از سرمایه‌های کلان ملی کشور را از جمله اهداف راهبردی دفاع غیرعامل بیان کرد.

این مسئول برگزاری و اجرای آموزش پدافند غیرعامل را موجب کاستن آسیب‌پذیری نیروی انسانی، تاسیسات و تجهیزات حیاتی و مهم کشور بیان کرد.

نیازی تصریح کرد: پدافند غیرعامل اقدامی غیرنظامی برای دفاع از کشور، تاسیسات و سازه‌هاست و این که خسارت‌های احتمالی را در حوادث و درگیری‌های نظامی به حداقل برساند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر