۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۴۲۱۹
جلسه توجیهی شرکت های مهندسین مشاور جهت اخذ رتبه پدافند غیرعامل با حضور معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور در خوزستنا برگزار شد.

جلسه توجیهی شرکت های مهندسین مشاور با حضور معاون فنی سازمان پدافند غیر عامل و تعدادی از شرکت های مهندسین مشاور دارای رتبه معماری و شهرسازی و همچنین رتبه راه و ترابری در سالن جلسات معاونت امنیتی انتظامی برگزار شد.

وی ضمن توضیح برخی از الزامات پدافند غیرعامل برای مدیران عامل شرکت های مهندسین مشاور، یکی از علت های اصلی اعطای رتبه پدافند غیرعامل به شرکت های مهندسین مشاور بومی استان را داشتن آگاهی و شناخت بیشتر از مسائل، تهدیدات و حساسیت های بومی استان دانست.

معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور با تشریح فرآیند و اقدامات لازم جهت اخذ رتبه پدافند غیرعامل، افزود: شرکت های مهندسین مشاوری که موفق به دریافت رتبه پدافند غیرعامل می گردند موظف به رعایت یک سری از دستورالعمل ها جهت حفظ و حراست از اطلاعات حساس پروژه های عمرانی در سطح استان می باشند و سازمان پدافند غیرعامل کشور آمادگی دارد تا آموزش های لازم را جهت کسب آمادگی به شرکت های مهندسین مشاور ارائه دهد.

وی یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل را مصون سازی پروژه ها در برابر تهدیدات غیرطبیعی (انسان ساز)، جلوگیری از ایجاد مشکل در زیرساخت ها و از بین رفتن سرمایه های کشور بیان کرد.

در ابتدای جلسه حری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با تبیین انواع پروژه ها از منظر پدافند غیرعامل و نیاز آنها به پیوست پدافند غیرعامل افزود: اولین اقدام در راستای ایمن سازی پروژه ها، مکانیابی صحیح است.

مدیران عامل شرکت های مهندسین مشاورحاضر در جلسه نیز با اشاره به برخی مشکلات و ابهامات در خصوص فرایند بررسی طرح ار منظر پدافند غیرعامل، مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر