۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۲
فیلم‌هایی چون «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی احسان عبدی‌پور، «استرداد» به کارگردانی علی غفاری و «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در سایت هسته‌ای نطنز و فردو اکران می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، همزمان با برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، برای اولین بار آثار منتخبی از فیلم‌های جشنواره در سایت‌های هسته‌ای فردو و نطنز اکران می‌شود.

به گزارش ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در این برنامه که از سوی ستاد برگزاری جشنواره پیش‌بینی شده، فیلم‌هایی چون «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی احسان عبدی‌پور، «استرداد» به کارگردانی علی غفاری و «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشبخت اکران می‌شود.

نمایش فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سایت‌های غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن و شهید علی‌محمدی ویژه مهندسان و دانشمندان جوان صنعت هسته‌ای کشور پیش‌بینی شده است.

 

* نمایش 21 فیلم سه‌بعدی در جشنواره فجر/ رونمایی از اولین فیلم سه‌بعدی ایرانی

روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اعلام این خبر افزود: در این بخش جنبی 20 فیلم خارجی به علاوه یک فیلم ایرانی که نخستین فیلم سه‌بعدی ایرانی به حساب می‌آید، نمایش داده می‌شود.

اسامی فیلم‌ها به شرح زیر است:

عصر یخبندان 4، نارنیا 3، میراث ترون، هری پاتر 7، چگونه اژدهای خود را تعلیم دهیم، ماداگاسکار 3، شجاع، پاندا کونگفوکا 2، ماشین‌ها 2، باران با کوفته قلقلی، خوش‌قدم 2، هنر پرواز (مستند)، دنیای اقیانوس (مستند)، شمشیرهای پرنده، افسانه نگهبان، رویای قبل از کریسمس، آستریکس و ابلیکس، خانه هیولا، نمو، جوجه کوچولو، آقای الف (علی عطشانی)

فیلم‌های فوق‌الذکر در سینمای آزادی و ایوان شمس روی پرده می‌روند.

«آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی اولین فیلم سه‌بعدی ایرانی است که در آن بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی و مهران رجبی ایفای نقش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سال گذشته در پی استقبال مخاطبان از اکران 5 فیلم‌ سه‌بعدی در بخش جنبی جشنواره فیلم فجر ، برگزارکنندگان جشنواره سی و یکم فجر تعداد فیلم‌های سه‌بعدی را از 5 فیلم به 21 فیلم افزایش دادند.

 

* هنرنمایی سه‌بعدی «جت ‌لی» روی پرده جشنواره فیلم فجر

 

فیلم سینمایی «شمشیر‌های پرنده دروازه اژدها» به کارگردانی «تسویی هارک» و با بازی «جت لی» در جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود.

به گزارش ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، «شمشیر‌های پرنده دروازه اژدها» محصول سال 2011 چین به کارگردانی «تسویی هارک» و با شرکت «جت لی» بازیگر نام‌آور فیلم‌های رزمی در بخش فیلم‌های سه‌بعدی و مرور سینمای چین سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده می‌رود.

این فیلم بازسازی دو فیلم‌‌ «میهمان‌‌خانه اژدها» محصول سال 1966، و «میهمان‌خانه جدید اژدها» محصول سال 1992 است. «شمشیر‌های پرنده دروازه اژدها» در بخش غیر رقابتی جشنواره فیلم برلین 2012 به نمایش درآمد است.

این فیلم در هفت رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان در مراسم جوایز فیلم‌های آسیا 2012 نامزد دریافت جایزه شده ‌است.

 

مشخصات فیلم در زیر آمده است:

نام انگلیسی فیلم: Flying Swords of Dragon Gate

کارگردان: تسویی هارک

نویسنده: تسویی هارک

باز‌یگران: جت لی، ژو ژان، چن کان، لی یوچون و ....

زبان: چینی

زمان فیلم: 122 دقیقه

درباره کارگردان:

«تسویی هارک» در سایگون ویتنام در خانواده هنگ‌کنگی در دوم فوریه 1951 به دنیا آمد. او نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ای است که به دوران طلایی سینمای هنگ‌کنگ یعنی اوایل دهه هشتاد تا میانه دهه 90 میلادی  تعلق دارد. او چهارمین کارگردان چینی است که عضو هیئت داوران جشنواره فیلم کن شده است. یکی از بهترین ژانرهای مورد علاقه او که در آن تخصص خاصی دارد، سینمای رزمی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر