۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۴۱۰۵
کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل دهیاران تنکابن روز دوشنبه در فرمانداری این شهرستان با حضور حدود 60 دهیار برگزار شد.
کارشناس اداره کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران در این کارگاه آموزشی گفت : پدافند غیر عامل یک راهبرد تلقی می شود به طوری که با تغییر تهدید ، ماهیت دفاع نیز تغییر خواهد کرد.

حسینعلی محمدی افزود : در پدافند غیر عامل باید با کاهش آسیب پذیری بر افزایش بازدارندگی ، تسهیل مدیریت بحران و تداوم فعالیت های ضروری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تهدیدات دشمن در حوزه های عمومی گسترش یافته است ، اظهار داشت : امروزه بیشترین تهدیدات دشمن در حوزه های خانواده و فضاهای مجازی اتفاق می افتد که باید حوزه های اجرایی بیشترین الزام را در این زمینه داشته باشند.

این کارشناس با اشاره به اینکه کنترل تاثیر تهدید و غیر کارآمد کردن اثر تهدید ، پیامدهای تهدید را کنترل کرده و کاهش می دهد ، خاطر نشان کرد: در بحران های طبیعی و غیر طبیعی کارکرد ها و فعالیت های انسان باید ادامه داشته باشد تا اثرات یک تهدید به حداقل برسد .

وی ادامه داد : در پنج سال اخیر به دلیل مهاجرت معکوس به روستاها در مازندران ، ضریب رشد ساخت و ساز در حوزه روستایی 6/3 درصد نسبت به حوزه شهری افزایش داشته که این امر وظیفه دهیاران را در کنترل و کاهش تهدیدات دو چندان می کند.

محمدی بر لزوم فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد و بیان داشت : در کشور های توسعه یافته با وجود کمترین تهدیدات ، بیشترین الزامات در آن لحاظ می شود اما متاسفانه در کشور ما چنین اتفاقی کاملا برعکس صورت می گیرد که باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد .

وی به کشور سوییس به عنوان یک کشور شاخص در زمینه پدافند غیر عامل اشاره کرد و یادآور شد : این کشور ارتش ندارد اما بیشترین الزام را در حوزه پدافند غیرعامل داراست به طوری که افراد برای گرفتن پروانه ساخت ملزم به احداث پناهگاه در واحدهای مسکونی خود هستند.

در شهرستان تنکابن 12 کمیته در زمینه پدافند غیر عامل فعالیت می کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر