۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۴۰۹۰
این گزارشات از اسناد فاش شده توسط Edward Snowden، افشاگر مشهور آمریکایی، استخراج شده است.
بر اساس گزارشی که شبکه خبری CBS و سایت Intercept منتشر کرده اند، فروشگاه‌های برنامک (App Stores) متعلق به شرکت های Google و Samsung هدف سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) و متحدان این کشور برای جمع آوری داده ها بوده است.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , این طرح شامل شنود ارتباطات میان گوشی های هوشمند و سرورهای این فروشگاهها و همچنین قرار دادن بدافزار بر روی سیستم های هدف بوده است. بدین ترتیب، سازمان امنیت ملی و آژانس های جاسوسی کشورهای متحد آمریکا می توانستند داده های مورد نظر را جمع آوری و در صورت لزوم اطلاعات نادرست را با اهدافی خاص و گمراه کننده ارسال کنند.

این گزارشات از اسناد فاش شده توسط Edward Snowden، افشاگر مشهور آمریکایی، استخراج شده است. بر طبق این اسناد سازمان امنیت ملی و آژانس های جاسوسی ائتلاف Five Eyes – ائتلاف سازمان های امنیتی دولت های آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و نیوزلند – کارگاه هایی آموزشی را برای این منظور برگزار می کرده اند.

در طی بررسی های این نهادهای اطلاعاتی، آسیب پذیری مهمی در UC Browser کشف می شود. UC Browser، مرورگری ویژه گوشی های هوشمند است که کاربران بسیاری در چین، هند و کشورهای جنوب شرق آسیا دارد. این آسیب پذیری تا ماه گذشته میلادی زمانی که گروه حقوق بشری Citizen Lab به شرکت Alibaba، صاحب این مرورگر، در این خصوص هشدار داد، قابل سواستفاده بود.

شبکه گستر:گزارشات پیشین نشان می داد مرکز شنود دولت انگلیس (GCHQ)، مجموعه ای از برنامه های جاسوسی ویژه iPhone و Android طراحی کرده است. اکنون با انتشار این گزارش نحوه استفاده از این برنامه های جاسوسی روشن تر می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر