۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۶۹
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آزادسازی خرمشهر به عنوان پدیده ای تاریخی، معادلات نظامی و سیاسی را در سطح منطقه و عرصه بین الملل برهم زد.
سردار علی رزمجو به مناسبت روز پاسدار و سوم خرداد در جمع خبرنگاران افزود: آزادسازی خرمشهر مساله ای نیست که در گذر زمان به فراموشی سپرده شود، بلکه با گذر زمان اثربخشی آن برای نسل های مختلف بهتر درک می شود.

وی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر حادثه ای بی نظیر بود که باعث شکل گیری تاریخی جدید برای ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شد.

رزمجو یادآور شد: آزادی خرمشهر نمادی از اراده، همدلی، عزم و اتحاد مردم ایران برای غلبه بر دشمن بود که با این اراده توانستند ناممکن ها را تبدیل به ممکن کنند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: آزادسازی خرمشهر عبرتی تاریخ شد و به دنیا فهماند که با دست خالی تنها با توکل و ایمان به خدا و رهبری همانند امام خمینی(ره) می توان در مقابل همه قدرت های استکباری ایستاد و آنها را شکست داد.

رزمجو با بیان اینکه فتح خرمشهر موازنه قدرت را برهم زد ادامه داد: فتح خرمشهر باورهای جهانی را نسبت به ایران تغییر داد و آنان توانمندی و قابلیت رزمندگان این آب و خاک را باور کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجود حضور بیگانگان در خلیج فارس، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اشراف کامل اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی لازم را دارد.

رزمجو اضافه کرد: ما از تهدیدات دشمنان و بیگانگان هراسی نداریم و کوچک ترین تهدید، بزرگ ترین پاسخ را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: مراکز اقتصادی ما در خلیج فارس دارای امنیت هستند و در همین راستا با اجرای طرح نظیر به نظیر به معنی سازماندهی مردم سواحل آموزشهای لازم را به آنان ارایه می دهیم.

رزمجو گفت: براساس این طرح مردم ساحل نشین استان بوشهر در یگانهای شناور، تفنگدار، پدافند و جاهای دیگر مورد نیاز آموزش دیده و سازماندهی شده اند و دربخشهای مختلف تمریناتی انجام داده اند.

وی یادآور شد: ما درس پایداری در خلیج فارس را از سوم خرداد و حماسه شهید مهدوی و یارانش و از رهنمودهای امام راحل و رهبرمعظم انقلاب آموخته ایم.

رزمجو ادامه داد: جمهوری اسلامی در منطقه راهبردی خلیج فارس دارای اقتدار بی نظیری است و روز به روز بر توان بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی افزوده می شود و امروز نیز آمادگی کامل در ابعاد مختلف برای دفاع از خلیج فارس را داریم.

وی درمورد تحرکات هواپیماهای کشورهای بیگانه در منطقه مرزی دریایی ایران گفت: در دریا منطقه ای به نام FRI وجود دارد که هواپیماهای بیگانه نمی توانند از این مرز عبور کنند و اگر چنین شد هشدارهای سایت راداری و پدافند ارتش به آنان داده می شود.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه اضافه کرد: به ملوانان و صیادان هم اعلام کردیم در صورت نیاز می توانند از کانال 16 درخواست های خود را به نیروی دریایی سپاه اعلام کنند تا به آنان کمک شود.

وی گفت: ما با اقتدار در خلیج فارس حضور داریم به طوری که آمریکایی ها را وادار کردیم در مکالمات خود فارسی صحبت کنند و اکنون بخشی از مکالمات به فارسی انجام می شود و هیچ موقع اتفاق نیفتاده که سوالهای ما را بی پاسخ بگذارند.

رزمجو افزود: قدرت مانور و تحرک در دریا را بالا بردیم و با طراحی و ساخت انواع شناورها با سرعت بالا، در محدوده های مورد نظر حضور داریم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: افزایش برد موشک ها، افزایش برد سامانه های پهپادی ازجمله دستاوردهای تجهیزاتی ما است ضمن اینکه می توانیم با سامانه های پهپادی بخش های مختلف شمالی، میانی و جنوبی خلیج فارس را پوشش دهیم.

رزمجو اظهار کرد: وجود انواع قبضه های پدافندی بخش دیگری از توانمندی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه است و با شناورهای تندرو به دنبال حفظ اقتدار خود در این منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: تأکید می کنم تمام این توانمندی ها برای توان بازدارندگی است، اما در مقابل تهدیدات در خلیج فارس محکم و استوار ایستاده ایم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر