۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۴۰۵۳
ارتش آمریکا در اقدامی، فناوری واقعیت مجازی را با کمک محققان این حوزه به یاری سربازان ارتش خود درآورد. این سامانه که از طرق مختلف می‌تواند کارایی هر سرباز آمریکایی را چند برابر کند اکنون به‌طور آزمایشی در چند ایالت آمریکا در حال استفاده است.

هم‌اکنون این سامانه در قالب یک کلاه و عینک برای سربازان آمریکایی قابل‌استفاده است. بر روی این سامانه تعدادی حس‌گر لیزری نصب گردیده و راه ارتباطی آن به بیرون به‌وسیله اتصال به ماهواره‌های ارتباطی است به‌طوری‌که هر سرباز در هر نقطه از جهان می‌تواند با اپراتور ارتباط برقرار کند و از موقعیت مکانی خود باخبر شود.

واقعیت مجازی اکنون به‌گونه‌ای بر روی این کلاه برای سربازان تعبیه‌شده که می‌تواند در بسیاری از مواقع شرایط جنگی را شبیه‌سازی کند و سرباز را در موقعیت‌های مختلفی قرار دهند و آماده‌سازی وی را افزایش دهد.

چندی پیش یک زمین گلف در ویرجینیا برای تعدادی از سربازان برای یک مانور در نظر گرفته شد و توسط این کلاه‌ها و فن‌آوری واقعیت مجازی مدیریت شد، حتی تصاویری که برای سربازان پخش می‌شد جزئیاتی نظیر آتش، انفجار، دود، خمپاره و ... نیز وجود داشت.

به گفته پیتر اسکوایر افسر تحقیقات نیروی دریای فناوری‌های پوشیدنی نظیر این عینک‌ها و کلاه‌ها امروز به‌عنوان یک دستاورد مهم توانسته کمک شایانی به ارتقای سطح آموزش سربازان بکند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این فناوری می‌توان اشاره داشت به این‌که بدون آسیب رساندن به محیط‌زیست و هزینه‌های بسیار بالا می‌توان توسط این فناوری‌ها به اهداف موردنظر دست‌یافت.

به گفته اعضای ارشد ارتش آمریکا این فناوری به‌زودی در سطوح مختلف کمک به سربازان آمریکایی در جهت افزایش هماهنگی و یکپارچگی خواهد کرد.

لازم به ذکر است ناسا چندی پیش اعلام کرده بود از این سخت‌افزار به جهت کمک به فضانوردان خود برای رفتن به مریخ کمک گرفته بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر