۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۴۰۴۸
روزنامه کويتی مدعی شد:
روزنامه کویتی «الجریده» مدعی شد نخست وزیر رژیم صهیونیستی، رئیس جمهور روسیه را متقاعد کرده است قرارداد فروش سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران را لغو کند.
روزنامه کویتی«الجریده»در شماره امروز خود به نقل از منابعی نوشت: "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در سفر محرمانه چند روز پیش بهمسکو توانست قرارداد فروش موشک‌های اس سیصد روسی را به ایران لغو کند.

این روزنامه به نقل از منبع خود مدعی شد: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه و نتانیاهو به طور محرمانه در مسکو دیدار کردند و پس از آن نتانیاهو توانست قرارداد فروش موشک‌های اس 300 را به ایران لغو کند.

این روزنامه افزود: این دیدار به درخواست نتانیاهو صورت گرفت، که با یک فروند هواپیمای اختصاصی به همراه رئیس شورای امنیت ملی و مشاور نظامی‌اش وارد مسکو شد و به مدت 3 ساعت با پوتین دیدار کرد.

این منبع همچنین مدعی شد: "دو طرف در این دیدار توافق کردند که اسرائیلتعهد بدهد با مداخله نظامی نکردن در سوریه، برای سرنگونی بشار اسد، حافظ منافع روسیه در خاورمیانه باشد. در مقابل، رئیس جمهور روسیه نیز تاکید کرده است تلاش کند بشار اسد را متقاعد کند مانع از انتقال تسلیحات پیشرفته به حزب الله لبنان شود."

وی ادامه داد: دو طرف همچنین توافق کردند درباره ادامه همکاری در زمینه‌های مختلف نظامی به ویژه فناوری‌های پیشرفته ،که اسرائیل در اختیار روسیه قرار می‌دهد، و وارد چرخه نظامی روسیه می‌شود همکاری کنند.

این منبع در ادامه مدعی شد: "روسیه لغو این قرارداد را به ایران اطلاع داده است و در حال بررسی است که سامانه موشکی ضد هوایی و موشک‌های دور بردی به ایران بدهد، که در مقایسه با اس سیصد کمتر پیشرفته است."
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر