۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۴۰۱۸
جلسه مشترک کارگروه های تخصصی راه و شهرسازی و پشتیبانی و خدمات شهری شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با حضور معاون فنی و نظامات سازمان پدافند غیرعامل کشوربرگزار شد.

این جلسه بمنظور به منظور هماهنگی دستگاه های اجرایی استان با برنامه های سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه فنی و مهندسی و همچنین بیان مشکلات احتمالی و رفع ابهام دستگاه های اجرایی برگزار گردید.

در ابتدا  پازوکی ضمن عرض خیر مقدم  گزارشی از فعالیت های اداره کل پدافند غیرعامل استانداری در این حوزه را ارائه نمود.

سپس معاون فنی به تشریح وظایف معاونت و اقدامات صورت گرفته و همچنین برنامه های آتی این معاونت پرداخته و مطالب خود را در دوبخش ارائه نمود.

وی در خصوص ماده 215 قانون برنامه پنجم اظهار داشت:  سازمان پدافند غیرعامل کشور بدنبال مصون سازی همه زیر ساخت های کشور بوده که این امر نه تنها هزینه مضاعف ایجاد نمیکند بلکه سبب کاهش هزینه ها و در نتیجه پایداری ملی خواهد شد.

وی  با اشاره به پیش بینی 0.5 تا 2 درصدی بودجه 94 دستگاه های اجرایی برای پدافند غیرعامل این امر را راهکار مناسبی برای پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل دانست.

در ادامه  به تبیین مبحث 21 مقررات ملی ساختمان پرداخته و با وجود ضعف های احتمالی در آن، رعایت ملاحظات حداقلی پیش بینی شده را الزامی دانسته و از در دست تدوین بودن ویرایش جدید این مبحث خبر داد.

در پایان نیز اعضای کارگروه به بیان دیدگاه های خود در این حوزه پرداختند .

همچنین بعد از پایان این جلسه معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور با نمایندگان شرکت های مهندسین مشاور استان دیدار داشته و برنامه سازمان جهت استفاده از مشاورین بومی در استان را تشریح نمود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر