بنابر گزارش کسپرسکی، ۲۰ درصد از حملات اختلال سرویس توزیع شده (DDoS) منجر به از کار افتادن سرویس شرکتها در بیش از یک روز شدهاند.
بر اساس گزارش کسپرسکی، یک دهم از سازمانهای مورد بررسی، اعلام کردند که
سامانههای آنها برای چند هفته یا بیشتر از کار افتاده است و کمتر از یک
سوم از آنها اعلام کردند که قطعی سامانه آنها کمتر از یک ساعت طول کشیده
است.
این بررسی نشان داد که اکثرحملات اختلال سرویس توزیع شده (۶۵ درصد) منجر به
تأخیرهای جدی یا قطعی کامل میشود و تنها یک سوم از این حملات منجر به قطع
سامانه نمیشود.
اوجنیویگوسفکی (Evgeny Vigovsky)، مدیر پروژه محافظت از حملات اختلال
سرویس توزیع شده شرکت کسپرسکی، اظهار داشت که برای شرکتها، قطع کامل سیستم
و یا تأخیر در ارائه سرویس برای چند روز میتواند مشکلات جدی به وجود
آورد.
در تحقیق ماه گذشته کسپرسکی مشخص شد که تنها ۳۷ درصد از شرکتها آمادگی
مقابله با حملات اختلال سرویس توزیع شده را دارند. ۲۶ درصد از شرکت کنندگان
نگران مشکلات به وجود آمده ناشی از اینگونه حملات بودند و اظهار داشتند
که وجود این حملات میتواند اعتبار آنها را از بین برده و بهمرور زمان
باعث از دست رفتن مشتریان شود.