۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۳۹۵۹
اخیراً گزارشی با عنوان «پسته و زعفران»(Pistachios and Saffron) توسط وزارت خارجه آمریکا نوشته شد و بیان کرد که ایران به‌سرعت در حال افزایش توانایی‌های جنگ سایبر خود است.

گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد توانایی‌های جنگ سایبر ایران توسط مرکز شورای امنیتی خارج از کشور (Overseas Security Advisory Council) که در زمینه مسائل امنیتی برای تجارت آمریکا فعالیت می‌کند، به بخش تجاری آمریکا فرستاده شد و نتیجه این گزارش این بود که توانایی‌های آفندی سایبری ایران به‌سرعت در حال پیشرفت است. یک خبرگزاری در بیان قسمتی از این گزارش اعلام کرد که هکرهای ایرانی مظنون هستند زیرا در حوادث گوناگون که خساراتی را به بخش خصوصی مانند شرکت‌های مالی و انرژی وارد کرده است، نقش داشته‌اند. همچنین ایران را مسؤول حملات سایبری به سامانه‌های آمریکا که مربوط به منع گسترش استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند، دانست. به‌علاوه حملات دیگری را نیز به ایران نسبت داد؛ مانند حمله به شبکه داخلی نیروی دریایی آمریکا در سال ۲۰۱۲، حمله به کازینوی سندز در سال ۲۰۱۴، حملات اختلال سرویس توزیع‌شده به بانک‌های آمریکا در دو موج در سال ۲۰۱۲.


همچنین روزنامه تایمز بیان کرد که ایران و آمریکا در زمینه استفاده از سلاح‌های سایبری برای جاسوسی و فلج کردن سامانه‌های همدیگر تلاش زیاد خواهند کرد. همچنین یکی دیگر از خبرگزاری‌های غربی گفت که با پایان مذاکرات هسته‌ای، ایران به‌شدت در زمینه جنگ سایبر آغاز به کار خواهد کرد.
همچنین مایکل راجرز (Michael Rogers)، رئیس NSA، گفت که دولت ایران در کنار چین و روسیه از هکرهایی برای حملات سایبری استفاده می‌کند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر