۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۳۹۳۷
در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها صورت می‌گیرد
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های دام‌ها در زنجان واکسیناسیون در برابر بیماری «لمپی اسکین» صورت می‌گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از فارس، محمد رشید کرمی امروز  از تلاش اداره دامپزشکی استان زنجان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های دام و طیور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در راستای کنترل بیماری‌های دام خدمات بهداشتی رایگان از جمله واکسیناسیون دام و طیور در استان انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: واکسناسیون دام‌ها در برابر بیماری «لمپی اسکین» از جمله این پیشگیری‌ها است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به آغاز برنامه وسیع استان در راستای پیشگیری از این بیماری در استان زنجان از 20 اسفند سال گذشته عنوان کرد: توجه به مناطق در معرض خطر و پرخطر در دستور کار این اداره قرار دارد.

کرمی آموزش‌های پیشگیری را از دیگر راه‌های کنترل بیماری در استان خواند و افزود: بازدید مستمر از واحدهای تولیدی از دیگر راه‌های کنترل شیوع بیماری‌های دام در استان است.

وی از اجرای طرح پیشگیری و واکسیناسیون در واحدهای دامی از جمله مرغداری‌های صنعتی و بومی خبر داد و افزود: این نظارت در استان زنجان از طریق اکیپ‌های بازرسی صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از کنترل بیماری‌ها مختلف دام در استان زنجان خبر داد و افزود: بیماری‌های آنفولانزای فوق‌حاد، «مشمشه»، «هاری» از جمله بیماری‌های کنترل شده در بین دام است که با کنترل آن در بین دام موجبات تامین سلامت جامعه نیز فراهم شده است.

کرمی با بیان اینکه واحدهای دامی در استان زنجان سم‌پاشی شده است، عنوان کرد: این اقدام در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر انتقال دام طیور در استان نظارت می‌شود، اعلام کرد: نیروی انتظامی با خودروهای حمل‌کننده دام فاقد مجوز حمل، برخورد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه مراکز توزیع مواد غذایی گوشتی به صورت منظم توسط اداره کل دامپزشکی استان مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند، اعلام کرد: با مراکز متخلف به شدت برخورد می‌شود.

کرمی ادامه داد: مردم در صورت تهیه گوشت چرخ‌کرده از قصابی‌ها درخواست کنند این گوشت جلوی چشم خودشان چرخ شده و در اختیارشان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان زنجان با کمبود نیروی انسانی مواجه است، گفت: تنها 60 درصد از پست‌ها در دامپزشکی استان زنجان فعال است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر