۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۳۸۷۷
کارشناسان معتقدند حملات سایبری تا سال 2019، حداقل 2 تریلیون دلار به اقتصاد جهان ضرر خواهند زد.

کارشناسان موسسه تحقیقاتی juniper research، با ارائه گزارشی در مورد ضرر اقتصادی حملات سایبری برای کل دنیا، معتقدند که حملات سایبری و سرقت اطلاعات تا سال 2019 میلادی، ضرر مالی برابر 2 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی وارد خواهد کرد. ضرری که شاید به راحتی قابل جبران نباشد. همچنین آنها معتقدند که 60 درصد از کل عملیات سرقت اطلاعات در فضای اینترنت در آمریکای شمالی اتفاق خواهد افتاد و درصد بسیار زیادی از این حملات نیز متوجه بخش انرژی خواهد بود.
گزارش منتشر شده از جانب این موسسه آمریکایی، همانند سایر گزارش‌هایی که در مورد خطر حملات سایبری برای آمریکا منتشرشده است، به نظر می‌رسد که هدفی جز انحراف افکار عمومی در مورد فعالیت‌های حملات سایبری آمریکا نداشته باشد.
در ادامه گزارش مذکور، ضمن اشاره به هزینه متوسط 150 میلیون دلاری حملات سایبری تا سال 2020، به این موضوع نیز اشاره شده است که ممکن است کمیت حملات، با کاهش مواجه شود، اما پیچیدگی آنها بیشتر شده و تعداد حملاتی که با موفقیت انجام می‌شوند، رشد قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت. افزایش پیچیدگی حملات نیز نیازمند سرمایه‌گذاری و کار بیشتر در زمینه امنیت سایبری در دنیاست.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر