۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۳۸۲۱
دادگاه تجدید نظر فدرال نیویورک روز پنج شنبه 7 می 2015 با غیر قانونی خواندن برنامه ی شنود تماس های شهروندان آمریکایی، از قانون گذاران خواست یا به این برنامه پایان دهند یا جایگزین مناسبی برای آن بیابند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از هکر نیوز،دادگاه تجدید نظر فدرال نیویورک روز پنج شنبه 7 می 2015 با غیر قانونی خواندن برنامه ی شنود تماس های شهروندان آمریکایی، از قانون گذاران خواست یا به این برنامه پایان دهند یا جایگزین مناسبی برای آن بیابند. برنامه ی جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) که با هدف جمع آوری سیستماتیک حجم بالایی از اطلاعات تماسی شهروندان آمریکایی طراحی شده است، اولین بار از سوی پیمانکار سابق این آژانس، ادوارد اسنودن افشا شد.

اگرچه طبق این برنامه، شماره تماس های گرفته شده و تعداد تماس ها جمع آوری می شوند، اما هیچ گونه محتوایی از تماس ها در سیستم آژانس ثبت نمی شود.

این برنامه نه تنها به صورت غیرقانونی تماس های شهروندان آمریکایی را شنود کرده است، بلکه بر تماس های شهروندان و مقامات اروپایی نیز از جمله آنگلا مرکر صدر اعظم آلمان نظارت داشته است.

دادگاه تجدید نظر در حکم 97 صفحه ای خود رأی به غیر قانونی بودن روش جمع آوری میلیون ها داده ی تماسی شهروندان از سوی NSA داد.

در پی افشاگری اسنودن، اتحادیه ی آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) در این مورد در سال 2013 طرح دعوا کرد اما در دسامبر همان سال قاضی ویلیام پلی با رد دعوا، اقدام NSA را جزء یی از برنامه ی دولت برای مقابله با تروریسم دانست.

اگرچه طبق ماده ای 215 Patriot Act ، این اجازه به صورت قانونی به مجریان قانون داده شده تا هر گونه اطلاعاتی را که به نحوی با تروریسم در ارتباط هستند، جمع آوری کنند اما اتحادیه ی آزادی های مدنی معتقد است NSA با سوء استفاده از این قانون، بدون هیچ توجیه منطقی بیش از 7 سال است که به تجسس از شهروندان آمریکایی مشغول است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر