۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۳۷۹۱
رئیس کمیسیون توسعه، عمران، حمل و نقل شهری، معماری و شهرسازی شورای شهر گرگان؛
قدس مفیدی با بیان این نکته که این مسیر جایگزین از نظر ترافیکی و پدافند غیرعامل به مراتب بهتر است، افزود: با توجه اینکه میزان تملک دیده شده در بودجه سال ۹۴ کفاف ۶۰ متری افسران و ۳۰متری قلعه حسن را نمی دهد، شاید بهتر بود که این بودجه برای بازگشایی قلعه حسن به کارمی رفت.
سید محمد قدس مفیدی شامگاه شنبه در یکصد و هشتادو سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان، افزود: این لایحه با غیبت رئیس و بعضی اعضای تاثیرگذار کمیسیون عمران که رای به بررسی مجدد داده بودند، تصویب شد.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ داده که در مجامع صنفی، مهندسی همه بر این نکته اتفاق نظر دارند که زیرگذر گلشهر از نگاه فنی نیازمند بازنگری جدی است.

به گفته این عضو شورا، باز گشایی مسیر موازی (by pass) سی متری قلعه حسن که از گلشهر ۸۰ عبور می کند، مسیری بسیار خوب و جایگزین برای محور ناهار خوران به جای احداث تقاطع غیر هم سطح به شمار می رود.

وی با بیان این نکته که این مسیر جایگزین از نظر ترافیکی و پدافند غیرعامل به مراتب بهتر است، افزود: با توجه اینکه میزان تملک دیده شده در بودجه سال ۹۴ کفاف ۶۰ متری افسران و ۳۰متری قلعه حسن را نمی دهد، شاید بهتر بود که این بودجه برای بازگشایی قلعه حسن به کارمی رفت.

قدس مفیدی ادامه داد: کمیسیون عمران ضمن تاکید بر مطالعات جدی ترافیکی به شکل تفضیلی در باب محور ناهار خوران اعتقاد دارد که پس از بازگشایی مسیر قلعه حسن و کارکرد این مسیر، گره ترافیکی موجود را بررسی جامع کرد که آیا نیازی به زیرگذر است یا خیر.

این عضو شورا از عدم اجرای مصوبه شورا مبنی بر ساماندهی آرامگاه استاد لطفی اظهار نارضایتی کرد و گفت: بیش از یکسالی است که از فوت قلندر موسیقی ایران می گذرد اما هنوز در خانه اش غریبانه آرمیده است.

وی ادامه داد: سالهاست که همه دنیا برای اسطوره سازی تلاش می کنند اما ما اساتیدمان را با بی مهری در حیات و مماتشان رها می کنیم.

قدس مفیدی با بیان اینکه اگرچه موضوع کمبود سرانه های فضاهای فرهنگی ما در شهر گرگان حتما متولی های دیگری هم دارد، افزود: اما بودجه چهار میلیارد تومانی سازمان فرهنگی ورزشی گرگان از هر حیث محل پرسش پذیری اهالی شورا از سوی مردم است.

رئیس کمیسیون توسعه، عمران، حمل و نقل شهری، معماری و شهرسازی شورای شهر گرگان در خاتمه، گفت: چگونه کلانشهر باشیم و از حیث فرهنگی کلان فکر نکنیم، چطور تاریخ ساز باشیم اما بافت تاریخیمان را محترم ندانیم؛ امیدوارم روزی شورا و شهرداری گرگان همانند نام و اعتبارش عمیق و وزین شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر