۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۳۷۸۱
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به منظور حفظ اعتبار خود و حکومت ائتلافی، به آژانس اطلاعاتی Bundesnachrichtendienst) BND) دستور داد تا هر گونه همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را متوقف کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از منابع اطلاعاتی آلمان، ایستگاه شنود Aiblingمتعلق به BND Bad ، ارسال اطلاعات حاصل از نظارت آنلاین به آژانس جاسوسی آمریکا را متوقف کرده است.

BND متهم است که پیش از ارسال گزارش مستقیماً به دفتر صدراعظم آلمان، به NSA برای جاسوسی از شرکت ها و رهبران اروپایی کمک می کرده است. انتشار این خبر سر و صدای زیادی را در محافل سیاسی آلمان به راه انداخت.

از آن جا که مسئله ی حریم خصوصی و تجسس از حساسیت بالایی در آلمان برخوردار است، از این پس NSA برای اینکه بتواند از کمک های همتای آلمانی خود برای عرضه ی اطلاعات نظارتی و تجسسی مورد نیازش استفاده کند، باید درخواست های جاسوسی قابل قبول و موجهی به BND ارائه دهد.

به نظر می رسد غیر از امضای موافقت نامه بین NSA و BND مبنی بر ارائه ی اطلاعات جاسوسی از تلفن ها و فکس ها از سوی همتای آلمانی، NSA انتظار دارد BND ، اطلاعات حاصل از جاسوسی آنلاین را هم طبق قردادهای قبلی در اختیارش قرار دهد.

شرکای ائتلاف، سوسیال دمکرات ها (SPD) ، برای ارزیابی اشتباه یا صحیح بودن کمک های اطلاعاتی شان به NSA ، از BND خواسته اند تا لیستی از فراداده های نظارتی مثل آدرس های IP ، اصطلاحات جستجو و نام های لو رفته را در اختیارشان قرار دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر