۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۸۸
واشنگتن تایمز:
روزنامه آمریکایی واشینگتن تایمز نوشت دولت اوباما برای تجهیز نظامی عربستان به سلاح ها و سامانه های پیشرفته نظامی آماده است، کاری که تاکنون تنها برای اسرائیل انجام داده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز نوشت دولت اوباما برای تجهیز نظامی عربستان به سلاح ها و سامانه های پیشرفته نظامی آماده است، کاری که تاکنون تنها برای اسرائیل انجام داده بود.

در این گزارش آمده است:

دولت اوباما در خفا مشغول آماده سازی و تجهیز کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای ایجاد یک سامانه دفاعی پیشرفته است. آمریکا همچنین برای تجهیز نظامی عربستان در مقابل تهدیدهای احتمالی از سوی ایران آماده است. هم اکنون کشورهای منطقه از نهایی شدن توافق هسته ای که ایران و کشورهای 1+5 در حال تنظیم آن هستند بسیار نگران اند. اقدام آمریکا برای تجهیز نظامی منطقه گامی است در جهت کاهش ترس و نگرانی سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس.

گفته می شود در سفر این هفته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض، سران دو کشور درباره همکاری های امنیتی گفتگو خواهند کرد. این در حالی است که برخی مقامات ارشد آمریکا فاش کردند یکی از مهمترین مسائل مورد بحث، خرید بمب های GBU-28 به وسیله عربستان (بزرگ ترین واردکننده سلاح های آمریکایی در جهان) است. آمریکا تاکنون این بمب های پیشرفته را فقط در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده بود و علی رغم درخواست مکرر برخی کشورها، از فروش آن ها خودداری کرده بود. گفته می شود مقامات آمریکایی که این خبر را اعلام کردند نخواستند نامشان فاش شود و سفارت عربستان در آمریکا نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. 

موضوع دیگری که در این دیدارهای محرمانه بررسی خواهد شد، ایجاد یک سامانه تدفاعی گسترده به نام "سپر دفاعی" است که از عربستان آغاز می شود و تا قطر و امارات متحده ادامه می یابد. گفته می شود طرح ایجاد این سامانه دفاعی برای اجرا به تایید رژیم صهیونیستی نیاز خواهد داشت. انتظار میرود این موضوع در اجلاس آینده کمپ دیوید برای تصویب مطرح شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر