۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۶۷۹
وزارت امور خارجه آمریکا می گوید نمی تواند گزارشی را در مورد برنامه ریزی یک هیئت نفتی آمریکایی برای سفر به تهران در طی چند روز آینده جهت مذاکره در مورد همکاری های مشترک تایید کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از پرس تی وی، وزارت امور خارجه آمریکا می گوید نمی تواند گزارشی را در مورد برنامه ریزی یک هیئت نفتی آمریکایی برای سفر به تهران در طی چند روز آینده جهت مذاکره در مورد همکاری های مشترک تایید کند.

جف راتکه، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، سخت است بتوانیم این گزارش را تایید کنیم، زیرا «حتی یک فرد یا یک شرکت از این اقدام منتفع نمی شود.»

این اظهارات راتکه واکنشی به سخنان عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت ایران است که گفته بود یک هیئت نفتی آمریکایی قرار است این هفته «برای گفت و گو با تعدادی از مقامات وزارت نفت ایران و پیمانکاران صنعت نفت» به تهران سفر کند.

راتکه افزود، وی «در مورد سفری که حتی تایید هم نشده و ماهیت آن در حال حاضر کاملا مبهم است،» فکر نمی کند.

«سخت است تایید کنیم که آیا این گزارش ها اصلا دقیق هستند یا نه... اما ما به صراحت گفته ایم که ایران را هنوز برای انجام فعالیت تجاری آزاد نمی دانیم و اگر هرگونه فعالیت قابل تحریمی اتفاق بیافتد، ما وارد عمل خواهیم شد.»

شعری مقدم، که رئیس شرکت ملی نفت ایران هم هست، اخیرا گفته است: «دلالان و سرمایه گذاران نفتی از آمریکا قرار است یک بازدید تجاری از وزارت نفت ایران داشته باشند و با مقامات ایرانی دیدار کنند.»

وی در پاسخ به سوالی در خصوص محدودیت های حقوقی پیش روی شرکت های آمریکایی در ایران گفته بود، برای سرمایه گذاری در ایران شرکت ها باید «یک شرکت ایرانی ثبت کنند و آنگاه هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی ها در ایران نخواهد بود.»

«پیش بینی شده که پس از سفر این هیئت آمریکایی به تهران و لغو احتمالی تحریم ها علیه صنعت نفت ایران، ما شاهد حضور شرکت های بزرگ نفت و گاز آمریکایی در ایران در آینده ای نزدیک باشیم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر