۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۶۳۹
رئیس شبکه دامپزشکی شاهین‌دژ گفت: در راستای کنترل بیماری سیاه‌زخم، تمام دام‌های شاهین‌دژ علیه بیماری سیاه‌زخم واکسینه می‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،اسلام رجبی اظهار داشت: بیماری سیاه‌زخم یکی از بیماری‌های خطرناک قابل انتقال از دام به انسان است که دامپزشکی شاهین‌دژ در راستای کنترل این بیماری اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این بیماری در اغلب پستانداران خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: سیاه‌زخم خسارت جبران‌ناپذیری بر دامداران می‌زند.

رجبی با بیان اینکه این بیماری در شاهین‌دژ کاملا کنترل شده است، افزود: در صورت ابتلای دام‌ها به این بیماری عمدتا دام جان خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه منشاء بیماری سیاه‌زخم در دام‌ها خاک مناطق آلوده بوده و این بیماری در سال‌هایی که دمای هوا بالا است بیشتر دیده می‌شود، اعلام کرد: دامپزشکی شاهین‌دژ در راستای کنترل این بیماری سال گذشته 139 هزار راس دام و سبک و سنگین را علیه این بیماری واکسینه کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شاهین‌دژ ادامه داد: کنترل این بیماری در سال جاری نیز مورد تاکید و توجه قرار دارد که در این راستا با استفاده از توان بخش خصوصی دام‌های این شهرستان مورد واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر