۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۳۶۱۲
استان كهگيلويه و بويراحمد
مديركل پدافند غيرعامل استانداري كهگيلويه و بويراحمد از برگزاري قريب به 24رزمايش عملياتي 2 ساعته در سراسر استان خبر داد.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري كهگيلويه و بويراحمد از برگزاري قريب به 24رزمايش عملياتي 2 ساعته در سراسر استان خبر داد.

وي افزود: این رزمایش ها که به همت معاونت عملیات سپاه فتح استان و فرماندهان سپاه پاسداران نواحي شهرستانها، فرمانداران، آموزش و پرورش مناطق، دانشگاه علوم پزشكي، جمعيت هلال احمر، شهرداران و بسیج دانش آموزی آقايان و خانم ها د ديگر دستگاههاي ذيربط برگزار ميشود

دبير شوراي پدافند غيرعامل استان اظهار كرد: امروزه بیشترین تهدیدات علیه کشور ما توسط برخي كشور هاي بيگانه طراحي مي شود ولي با بصيرت و آمادگي كه ملت رشيد ايران و نيروهاي مسلح دارند به فضل الهي تلاش آنها در اين راستا بي فايده است

محمود مومن نسب افزود: در عين حال باید برای ایستادگی در برابر هر تهدیدی، تمام دستگاهها خصوصا يگانهاي نظامي، انتظامي و امنيتي به موضوع پدافند غیرعامل توجه جدی داشته باشند.

اين مسئول استاني خاطر نشان كرد: بکارگیری اصول و معیارهای پدافندغیرعامل علاوه بر تسهيل امور در بخش هاي طبيعي و انسان ساخت، بحران، مديريت شهري و روستايي، زيربنايي، حوزه هاي امنيتي و نظامي، می تواند به تکمیل زنجیره آمادگي و دفاعی در ابعاد مختلف بر مراکز ثقل کمک موثر و قابل توجه نماید.

وي در خصوص تعريف رزمايش تصريح كرد: رزمایش در اصل نوعي شبیه‌سازی یک شرایط جنگی يا طبيعي نظير بمباران و حمله هوايي و وقوع حادثه است كه هدف اصلي در رزمايش آزمودن و همچنین آموختن شگردهای مانند نحوه دفاع، مقابه، استقرار و پناه گيري است.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري گفت: ما از عزيزان سپاه رزمايش هاي نتيجه محور انتظار داريم به گونه اي كه بازخورد آن را مردم عملا مشاهده و يا لمس كنند.

وي در همين ارتباط يادآوري نمود: رزمایش در صورت دادن نتیجه نزديك به واقعيت مي تواند یک حرکت بزرگ و اثربخش در ارتقای آمادگی واقعی، توان رزمی، آشکارسازی نقاط ضعف و تهدید و كاهش آسيپ پذيري را فراهم نمايد.

دبير شوراي پدافند غيرعامل استان بيان كرد: این رزمایش از صبح امروز در قالب 8 سرفصل آموزشي تئوری و عملي پدافندي به ميزان 16 ساعت توسط مدرسين برجسته سپاه پاسداران در ستادهاي فرماندهي بسيج سپاه شهرستانها و مناطق استان برگزار ميشود.

مومن نسب در پايان گفت: پس از آموزش هاي مربوط در ادامه تمرین عملی و نهايتا اجراي رزمايش ها در سرا سر استان در محل هاي مقرر طبق زمان تعيين شده اجرا ميشوند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر